czwartek, 23 lutego 2012

Owsiane muffiny z czekoladą i orzechami



" Ostatnio mój Mąż zagadnął, że mogłabym upiec muffinki, bo już tak dawno ich nie było. No i tak sobie skojarzyłam, że ostatni raz to chyba piekłam je gdzieś w okolicy lata, więc teraz czas nadrobić wszelkie muffinowe zaległości. Po przejrzeniu przepisów wybór padł na muffiny owsiane. W oryginale dodatkiem były tylko orzechy, można dodać też i inne bakalie, ale ja dorzuciłam gorzką czekoladę. I powiem Wam, że są naprawdę pyszne. Jak dla mnie najlepiej smakują ze szklanką mleka, ale w  połączeniu z kawą czy herbatą też smakują wyśmienicie. 
Taka mała słodka przekąska w ciągu dnia jest jak najbardziej zalecana :)"


Składniki:

  • 100 g płatków owsianych
  • 180 g mąki pszennej
  • 50 g cukru
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 2 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 200 g jogurtu naturalnego
  • 1 jajko
  • 80 ml oleju
  • 75 g orzechów włoskich
  • 100 g gorzkiej czekolady

Piekarnik rozgrzać do temperatury 180 st. C. Blaszkę na muffiny wyłożyć papierowymi papilotkami lub użyć foremek silikonowych. Czekoladę i orzechy posiekać na małe kawałki. Płatki owsiane wymieszać z jogurtem i odstawić na kilka minut, żeby napęczniały. Mąkę wymieszać z cukrem, cynamonem, proszkiem do pieczenia, sodą, orzechami i czekoladą. Do płatków dodać roztrzepane jajko, olej, a potem suche składniki i wymieszać łyżką. Jeżeli ciasto będzie zbyt gęste dodać 2-3 łyżki mleka. Foremki napełnić ciastem do 3/4 wysokości. Wstawić do piekarnika i piec ok. 25 minut. 

Przepis pochodzi z książki "Muffiny-małe, ale za to przepyszne", u mnie z małymi zmianami.

33 komentarze:

akanak pisze...

nigdy nie piekłam owsianych muffinów, a te wyglądają przepysznie! będę musiała wypróbować.

Tyna pisze...

Po prostu pycha:) Takie apetyczne i nawet zdrowe;D

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

oj jest zalecana, oj jest:) poprawia humor w 3 sekundy:)

pieczarka mySia pisze...

wygladaja pysznie Agus! :)

Kamila pisze...

Królowa babeczek, ruszała do boju :) Pozdrawiam

madzik pisze...

Uwielbiam muffinki, a takich z dodatkiem płatków owsianych daaawno już nie jadłam, pyszne są !

Maggie pisze...

Wszelkie owsiane wypieki uwielbiam - sa nie tylko smaczne, ale i zdrowe :)

kachna pisze...

wyglądają smacznie :)))

Karmel-itka pisze...

szałowe zdjęcie!
i pyszne, pyeszne muffinki.
mniaam!

kikimora pisze...

Uwielbiam wszystko co owsiane, muffiny też ^^

slyvvia pisze...

Świetnie wyglądają i z pewnością równie dobrze smakują :D

Majana pisze...

Pycha! U mnie też muffiny :)

burczymiwbrzuchu pisze...

Miło jest po czasie wrócić do muffinów;) Pozdrawiam

Patrycja pisze...

Smacznie się prezentują i mają fajne dodatki, zdecydowanie warto powracać do muffinek :)

kass pisze...

Jak one wspaniale wygladaja, pyszne zapewne...pozdrawiam:)

Saratelka pisze...

Muffiny owsiane bardzo lubię, a jeszcze do tego orzechy i czekolada? Pysznie! :D

Ivon pisze...

Tu muffinki tam muffinki no muszę zrobić i ja. Tak pysznie się prezentują Aguś :)

Asia pisze...

Muffinki... bardzo je lubię robić i jeść ;-)

anytsujx pisze...

Muffiny wyglądąją obłędnie, przepysznie i smakowicie, pozdrawiam cieplutko :)

magda k. pisze...

zdjęcia cudowne i muffinki również, nic tylko brać się do pieczenia :)

aga pisze...

dziękuję bardzo:) tak mi posmakowały te muffinki, że już mam w planach kolejne:)

chanya13 pisze...

Same w nich pyszmości.

Avelina pisze...

Ciekawe muffinki, z płatkami jeszcze nie robiłam, chętnie przepis wypróbuję :)

Maja i Kamila pisze...

Wyglądają przepysznie:)

mari pisze...

Mniam,tylko zjeść

Unknown pisze...

Bardzo fajne jako przekąska! I to zdrowa :)

Kasia pisze...

do pracy na drugie śniadanie :) zabieram jedną babeczkę

kabamaiga pisze...

Piękne. Uwielbiam wszystkie muffiny.

pa_ulinka pisze...

Muffinki wyglądają smakowicie :) i pewnie są do tego jakie zdrowe:)

Usagi pisze...

Wyglądają super, z orzechami i czekoladą pewnie są naprawdę kuszące.

Kaś pisze...

w książce mam nawet zaznaczone te muffinki :) muszę się w końcu za nie zabrać, bo wyglądają bosko

Monica pisze...

Samo zdrowie w takich muffinach, aż żal nie zjeść :)

aga pisze...

dziękuję :)

Prześlij komentarz