piątek, 13 sierpnia 2010

Ciasto maślankowe z jagodami



"... Ten przepis zna chyba każdy:) Jest to oczywiście niezawodne ciasto maślankowe Tobatki. Robiłam je już z różnymi owocami, ale najbardziej smakowała mi poprzednia wersja z czerwonymi porzeczkami, niestety nie zdążyłam zrobić zdjęć bo bardzo szybko zostało zjedzone:) Z jagodami też oczywiście jest pyszne, ciasto wyszło mięciutkie, puszyste, bardzo smaczne. Zawsze się udaje i znika tak samo szybko, jak szybko się je przygotowuje:) ..."


  Składniki:

  • 1 szkl maślanki
  • 1 szkl cukru (ja dałam 3/4 szkl.)
  • 2,5 szkl mąki
  • 3 jajka (całe)
  • 1 mały proszek do pieczenia (lub 3 łyżeczki)
  • 0,5 szkl oleju
  • 1 cukier waniliowy
  • ok. 200g jagód

Mokre składniki wymieszać w jednej misce, suche składniki w drugiej. Mokre wlać do suchych i wymieszać łyżką, ale tylko tak aby się wszystko połączyło. Wyłożyć na blaszkę, taką zwykłą prostokątną, wyłożoną papierem do pieczenia. Na ciasto posypać jagody i wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 st. C i piec ok. 30 minut z termoobiegiem.

17 komentarze:

Retrose pisze...

Zna każdy, ale i każdy lubi. Jest pyszne i pięknie wychodzi na zdjęciach;-) zawsze warto je więc przypomnieć

asieja pisze...

przepis znam.. tak.. bo nieustannie trafiam na to ciasto na kolorowych zdjęciach. i nieustannie czytam same dobre opinie :-) i.. jeszcze nigdy go nie upiekłam. i chyba pora to nadrobic.

wiosenka27 pisze...

Jak pysznie wygląda:)

Ciastella pisze...

super Ci wyszło;D u mnie dzisiaj też maślankowe;D

cukrowa wróżka pisze...

to ciasto to prawdziwy celebryta. :)

Anonimowy pisze...

Wyobraź sobie, że ja nigdy jeszcze nie przygotowywałam ciasta maślankowego... No cóż - czas chyba to nadrobić! ;))

Pozdrawiam!

aga pisze...

Retrose - dziękuję, myslę, ze mozna smialo powiedziec, ze to ciasto to juz taki klasyk blogowy, pozdrawiam:)
Asieja - dziekuje, ja tez zbieralam sie jakis czas, ale jak upieklam pierwszy raz, to bardzo mi sie spodobalo to ciacho i tylko owoce wymieniam, pozdrawiam:)
Wiosenka27 - dziękuję:) wyglada i smakuje naprawde super pysznie:)
Ciastella - dziękuję, Twoje też juz spisalam do wyprobowania, pozdrawiam:)
Cukrowa wróżka - o tak, gosci na wielu blogach i jest uwielbiane, pozdrawiam:)
Zaytoon - i to koniecznie, bo to ciasto jest naprawde super, pozdrawiam:)

Asia pisze...

o, a ja robilam z czeresniami, ale to jeszcze jak czeresnie byly :)

gosiaa99 pisze...

Na maslance tez robilam, przyznaje smakuje wspaniale;)

mania179 pisze...

Jeszcze jagody? A myślałam, że jak wrócę to ich już nie będzie. Hm, na szczęście się pomyliłam :)

Magia da Inês pisze...

♥ Olá, amiga!
Passei para uma visitinha... amei!
Está tudo muito lindo, criativo e de saboroso.
Boa semana!
Tudo de bom!!!♥
Beijinhos.
Itabira♥♥
♥♥Brasil

Amber pisze...

Bardzo smakowicie wyglada. I puszyste i jagodowe - mniam!

Kaś pisze...

przepisu nie znałam, ale koniecznie muszę wypróbować
śliczne ciacho, takie puszyste!

Anonimowy pisze...

Hihi, nie takie niezawodne, zwłaszcza jak się pomyli ilość maślanki ;) Piękne zdjęcie.

aga pisze...

bardzo dziekuje wszystkim za komentarze:) takie mile slowa od razu poprawiaja humor:)
Usagi, a to Ci sie przytrafilo:), i cos wyszlo z tego ciasta?

kass pisze...

Piekłam , jest pyszne! Twoje wygląda baaardzo apetycznie, pozdrawiam.

Ewam pisze...

A mi sie smutno zrobilo,bo w tym roku nie zjadlam nawet jednej malutkiej jagodki...dobrze ze sa choc takie apetyczne zdjecia i moge sie tym pocieszyc...

Prześlij komentarz