poniedziałek, 30 lipca 2012

Kruche ciasto z morelami, budyniem i dwukolorową kruszonką



" W tym roku szczególnie rozsmakowałam się w różnego rodzaju kruchych ciastach z owocami. Zaczęłam od rabarbaru, potem były truskawki, jagody, porzeczki, a w następnej kolejności zapewne będą wiśnie i śliwki, a potem jeszcze i jabłka. Gdzieś pomiędzy jest też sezon i na morele. Lubię te owoce w wypiekach, gdyż po upieczeniu nabierają bardziej kwaśnego smaku przez co są bardziej wyraziste. I właśnie ze względu na ten kwaskowy smak połączyłam je ze słodkim budyniem i słodką kruszonką. Efekt wyszedł naprawdę bardzo smaczny. "


Składniki:

Ciasto:
  • 1 1/2 szkl. mąki pszennej
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 110 g masła
  • 1 jajko
  • 500 g moreli

Budyń:
  • 2 opakowania budyniu waniliowego
  • 750 ml mleka
  • 5 łyżek cukru

Kruszonka:
  • 3/4 szkl. mąki pszennej
  • 5 łyżek cukru
  • 75 g masła
  • ok. 1 łyżeczki kakao (opcjonalnie)

Ciasto: W malakserze zmiksować mąkę, cukier, proszek do pieczenia z masłem. Dodać jajko i ponownie zmiksować. Wyjąć i szybko zagnieść gładkie ciasto. Można również ciasto zagnieść tradycyjnie ręcznie. Ciasto rozwałkować i przełożyć do foremki 20 x 24 cm wyłożonej papierem do pieczenia, formując brzeg ok. 3 cm. Wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 200 st. C i podpiec ok. 15 min. Wyjąć i chwilę przestudzić. Temperaturę piekarnika zmniejszyć do 180 st. C.

Kruszonka: Mąkę wymieszać z cukrem. Masło stopić i wlać do mąki. Wymieszać widelcem, aż utworzą się grudki. Do części można dodać kakao i w ten sposób powstanie kakaowa kruszonka.

Budyń: W 1/2 szkl. mleka rozmieszać proszek budyniowy. Resztę mleka zagotować z cukrem. Na gotujące się mleko wlać rozmieszany budyń i ciągle mieszając ugotować gęsty budyń. Na podpieczony spód wylać budyń, ułożyć połówki moreli skórką do dołu. Wierzch posypać dwukolorową kruszonką. Wstawić do piekarnika i piec w 180 st. C ok. 40-45 minut.

/Przepis własny/

27 komentarze:

Z pamiętnika młodej kucharki pisze...

ooo to musi być przepyszne. też uwielbiam kruche ciasto...mniam

Majana pisze...

Piękne i pyszne ciasto. Bardzo mi się podoba i chętnie zjadłabym taki kawałeczek ze zdjęcia :)

Gula pisze...

Ależ musiało być pyszne u Ciebie w weekend!

Brenia pisze...

Robiłam niedawno trochę podobne ciasto, ale zamiast budyniu zrobiłam krem.. z budyniem też musiało by być smaczne ;)

Tygrysica pisze...

Cudne i na pewno smaczne.

Beatrice pisze...

Właśnie na takie pyszności z morelami mam ochotę! pięknie się prezentuje! wygląda niesamowicie pysznie!

Helen pisze...

Wygląda obłędnie:)

Iwona [Escapade Gourmande] pisze...

Morele i kruche ciasto..trafiłas w dziesiatkę w moje gusta :)

Ola pisze...

z tych wszystkich wymienionych propozycji morele podobają mi się chyba najbardziej ;)

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Aga, co za ciasto! Dla mnie marzenie! Po prostu idealne!
Pozdrowienia:)

madzik pisze...

Świetny pomysł z tą dwukolorową kruszonką! Ciasto wygląda wspaniale:)

Drui... pisze...

Śliczne zdjęcie, zreszto jak zwykle u Ciebie, no i przepis fantastyczny! ;)

pieczarka mySia pisze...

Cudne ciacho Agus ;* takie pelne kolorow i lata :) morele to jedne z moich ulubionych owocow, takze jestem jak najbardziej na tak ;D

aga pisze...

Dziękuję Wam bardzo:)

magda k. pisze...

właśnie takie ciasto sobie upiekę, jak mi się uda dam znać :)

Nemi pisze...

Aż ślinka cieknie!

Ola pisze...

apetyczne, uwielbiam morele!

życie & podróże
gotowanie

Samantha pisze...

Ciasto porywa swoją doskonałością, smakiem i widokiem :) Marzenie !!!

MartynCia ^^ pisze...

ciasto idealne! zapisuję przepis! ;)

Patrycja pisze...

Zachwycające

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

Gdy spojrzałam na zdjecie z początku pomyslałam, ze na wierzchu leżą jagody lub porzeczki, a Ty sprytnie udekorowałaś ciasto dwukolorową kruszonką:)

Evitaa pisze...

Pełne i pyszne wykorzystanie sezonowych owoców. Mniam.

magda k. pisze...

Zrobiłam wyszło fantastycznie, więc podzieliłam się przepisem na moim blogu oczywiście linkując do Ciebie :) dzięki za super ciacho :)

aga pisze...

magda k. - cieszę się, że smakowało:) Dziękuję i pozdrawiam:)

Anonimowy pisze...

Czy ten budyń to musi być waniliowy , czy może być śmietankowy ??
A ciasto wygląda bardzo smacznie ;)

aga pisze...

Anonimowy - oczywiście może być też śmietankowy. Zachęcam do wypróbowania:)

bra 85 pisze...

A moge zamienic na suszone morele? Jest styczen i tylko takimi moge sie poratowac:/

Prześlij komentarz