niedziela, 20 czerwca 2010

Ciasto muffinowe z truskawkami



"... Nie byłam zdecydowana co by tu upiec, tak sobie przeglądałam internet, aż natknęłam się na takie ciacho. Już po tytule bardzo mi się spodobało i zaciekawiło, bo nigdy nie piekłam muffinek w jednej dużej formie. Po przeczytaniu przepisu już byłam pewna, że właśnie to ciasto upiekę i tak też się stało. Ciasto jest naprawdę bardzo szybkie i łatwe w przygotowaniu, dosłownie wystarczy tylko miska i łyżka, kilka razy zamieszać i do piekarnika. Ciasto smakuje bardzo pysznie, jest mięciutkie, wilgotne, delikatne i dość długo utrzymuje świeżość. Na pewno zagości u mnie na stałe.
Przepis podaję zgodnie z oryginałem, w którym jest jeszcze kruszonka, ale ja ją pominęłam, a ciasto posypałam cukrem pudrem ..."


  Składniki:

  • 2 szkl. mąki pszennej
  • 1/2 szk. mąki ziemniaczanej
  • 1 szkl. cukru
  • 2-3 łyżki prawdziwego cukru waniliowego lub małe opakowanie cukru wanilinowego
  • 2 łyżeczki pełne proszku do pieczenia
  • 1 szkl. kefiru
  • 3 jajka
  • 1/2 szkl. oleju lub rozpuszczonego masła
  • około 30 dag truskawek (mogą też być inne owoce)


  Kruszonka:

  • 1 łyżka miękkiego masła
  • 3-4 łyżki cukru
  • 3-4 łyżki mąki
  • odrobina cukru waniliowego


Wymieszać dokładnie w jednej misce składniki suche: mąkę pszenną, ziemniaczaną, cukier, cukier waniliowy i proszek do pieczenia. W drugiej misce wymieszać składniki mokre: kefir, jajka i olej. Następnie składniki mokre dodać do suchych i wymieszać łyżką, ale niezbyt dokładnie, tylko tak aby wszystkie składniki się połączyły (grudki mogą zostać). Ciasto przełożyć do formy (u mnie 24 x 28 cm) wyłożonej papierem do pieczenia i na wierzchu ułożyć truskawki (dodatkowo można wszystko posypać kruszonką). Wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 st. C i piec 40-50 minut. Po przestygnięciu posypać cukrem pudrem.

0 komentarze:

Prześlij komentarz