poniedziałek, 21 czerwca 2010

Szaszłyki

 

"... Tak już od dłuższego czasu chodziły za mną szaszłyki z grilla, ale niestety pogoda temu w ogóle ostatnio nie służy, więc musiałam wybrać zamiast wersji grillowej wersję piekarnikową. Oczywiście wyszły jak zawsze bardzo smaczne, ale to jednak nie to samo, gdyż przede wszystkim brakuje tego konkretnego aromatu, który tak potrafi kręcić w nosie, że aż ślinka cieknie na sam zapach ..."


  Składniki: 

  • pierś z kurczaka
  • karkówka
  • cebula
  • ogórki
  • pomidory
  • papryka
  • ulubione przyprawy do mięsa
  • oliwa z oliwek

Mięso pokroić w kostkę, dodać oliwę i przyprawy, wymieszać i odstawić do lodówki, aby się zamarynowało. Warzywa pokroić na mniej więcej taką samą wielkość co kawałki mięsa. Na patyczki do szaszłyków nadziewać składniki w dowolnej kolejności (ja zrobiłam szaszłyki oddzielnie z kurczaka, a oddzielnie z karkówki), na koniec można wszystko posypać przyprawami. Szaszłyki ułożyć na blaszce wyłożonej folią aluminiową lub na ruszcie piekarnika i piec w 180 st. C ok. 25 min. drobiowe i ok. 35 min. z karkówki, na ostatnie 5 min. włączyć opcję grill, aby ładnie się wszystko przyrumieniło.

2 komentarze:

Panna Malwinna pisze...

Szaszłyki uwielbiam i to w każdej wersji;)

Ewam pisze...

Ja tez kocham szaszlyki...no i ogolnie miesozerna jestem!!

Prześlij komentarz