poniedziałek, 10 września 2012

Serowo-cytrynowe ciasto z brzoskwiniami



" Ostatnio natknęłam się na stary zeszyt mojej Mamy z wycinkami przepisów z gazet. Pamiętam jak w dzieciństwie razem z Mamą wycinałam różne przepisy i wklejałam je do tego zeszytu. Potem lubiłam je przeglądać i wybierać co Mama mi upiecze:) Teraz już piekę sobie sama i przeglądając ten zeszyt natrafiłam na serowe ciasto, które mnie na tyle zaciekawiło, że od razu zabrałam się do pieczenia. Co nie co zmieniłam i dorzuciłam dodatkowo brzoskwinie. 
Ciasto wyszło znakomite! Jest puszyste i miękkie, niesamowicie wilgotne i bardzo pyszne. 
Gorąco polecam do wypróbowania, a teraz zapraszam na mały poczęstunek:) "


Składniki:

  • 250 g mąki pszennej
  • 100 g masła/margaryny
  • 2/3 szkl. cukru
  • 250 g serka homogenizowanego waniliowego
  • 4 jajka
  • 4 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 opakowanie kisielu cytrynowego
  • sok z połowy cytryny
  • skórka otarta z 2 cytryn
  • 3 duże brzoskwinie

Brzoskwinie przekroić na połówki, usunąć pestki i pokroić na małe kawałki. Mąkę wymieszać z kisielem i proszkiem do pieczenia. Jajka ubić z cukrem, dodać miękkie masło, skórkę i sok z cytryny, zmiksować. Ciągle miksując dodawać na przemian mąkę z dodatkami i serek homogenizowany. Ciasto przełożyć do foremki 20 x 32 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Piec ok. 40 minut w 180 st. C z termoobiegiem.

/Przepis pochodzi z nieznanej mi gazety, gdyż mam tylko wycinek z przepisem - z moimi zmianami/



Chciałam serdecznie podziękować za przyznane mi wyróżnienie. 
Nominacje dostałam od:
Antenka, justka2712, Ale babka i robi to co lubi, Joanna, Patyska, Eilan, White Tablecloth.

Mam nadzieję, że nikogo nie pominęłam. Wybaczcie, ale tym razem nie pociągnę dalej tego łańcuszka. Jeszcze raz bardzo dziękuję :)

21 komentarze:

Majana pisze...

Piękne ciasto :) Zestawienie smaków brzmi jak dla mnie bardzo dobrze i pysznie.
Miłego dnia.:)

Daniel Kacprzyk - Kromcio pisze...

Takie ciacha są śuper lekkie ,nie za słodkie ,no i piękne! :3
Pzdr

pieczarka mySia pisze...

Wspaniałe ciacho Kochana :-)

kaczodajnia pisze...

Wygląda bardzo zachęcająco

Antenka pisze...

puszyste, delikatne, pyszne, letnie ciasto!

Kamila pisze...

Wspaniałe ciasto!

Droczilka pisze...

Ciacho pychotka! Wygląda bardzo optymistycznie i wakacyjnie, mimo że wakacje dawno już za nami:-))

anula pisze...

Wspaniale wygląda i pewnie tak smakuje. Biorę kawałek

magda k. pisze...

wygląda smakowicie :) zjadłabym kawałeczek

MartynCia ^^ pisze...

jakie ładne i puszyste ;)
mniam, mniam ;)

i też lubiłam przeglądać przepisy jak byłam mała ;)

Pozdrawiam i zapraszam do siebie;)

Basia pisze...

Ciasto wygląda obłędnie i bardzo pysznie! Nic tylko chwycić za widelczyk! :-)
Pozdrawiam serdecznie!

Patyska pisze...

Pochłąnęłam co do okruszka. Szkoda, że tylko wzrokiem ;)

Samantha pisze...

Piękne, delikatne i przepysznie wygląda ! Pozdrawiam :)

Beatrice pisze...

Bardzo lubię takie ciasta. Twoje wygląda niesamowicie pysznie. i te brzoskwinki! pychota :)

aga pisze...

serdecznie dziękuję i jeszcze raz polecam ten przepis:)

pasjonatka pisze...

Twoje ciasta zawsze mi smakuja :D

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

Fantastyczne ciasto ...ja też wycinałam i wklejałam przepisy .... do dziś mam kilka ulubiopnych, a stary zeszyt to mój Skarb:) pozdrawiam

White Tablecloth pisze...

Mimo, ze jestem przesłodzona wczorajszym brownie to chętnie bym zjadła kawałeczek Twojego ciasta.

Kaś pisze...

jakie puszyste! wygląda niesamowicie lekko

kasia24x16 pisze...

Babcine i mamine ciacha najlepsze...kusząca propozycja na niedzielne ciacho ...:)

Patrycja pisze...

Lubię ciasta na twarogu!

Prześlij komentarz