poniedziałek, 3 września 2012

Sernik z brzoskwiniami w kakaowym cieście



" Zawsze sernik z brzoskwiniami piekę tradycyjnie z jasnym ciastem, jednak tym razem odeszłam od tej reguły i zrobiłam ciasto kakaowe. Ciemny kolor ciasta fajnie współgra z jasnym serem i żółtą brzoskwinią. Smakowo też wypada bardzo dobrze, gdyż delikatna masa serowa idealnie komponuje się z mocno kakaowym kruchym ciastem. Jedynym takim małym minusem jest to, że sernik wyszedł trochę za niski, więc proponuję robić masę serową z 1,5 porcji. Ciasto będzie wówczas trochę wyższe i będzie lepiej się prezentować. Natomiast jeśli chodzi o smak to widzę tylko same plusy: kremowa, wilgotna masa serowa, soczyste brzoskwinie i odpowiednio kruche ciasto. Lubię takie zróżnicowanie faktur smakowych. "


Składniki:

Ciasto:
  • 1 1/2 szkl. mąki pszennej
  • 1 łyżka cukru
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
  • 100 g masła/margaryny
  • 1 jajko

Masa serowa:
  • 500 g sera mielonego z wiaderka
  • 1/2 szkl. cukru
  • 2 jajka
  • 1 opakowanie budyniu waniliowego
  • 400-500 g brzoskwiń

Ciasto: Z podanych składników zagnieść ciasto ręcznie lub przy użyciu malaksera. W malakserze zmiksować mąkę, cukier, kakao, proszek do pieczenia razem z masłem. Dodać jajko i ponownie zmiksować. Powstanie coś w rodzaju kakaowej kruszonki. Ok. 2/3 tej kruszonki wysypać do foremki 20 x 24 cm wyłożonej papierem do pieczenia i delikatnie ugnieść łyżką. Pozostałą część zagnieść i włożyć do zamrażalnika. Można również całą kruszonkę zagnieść na gładkie ciasto, a potem rozwałkować i przełożyć do foremki. Ciasto wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 st. C i piec ok. 15 min. Wyjąć i chwilę przestudzić. 

Masa serowa: Ser, cukier, jajka i budyń delikatnie zmiksować. Z brzoskwiń usunąć pestki i pokroić owoce na mniejsze kawałki. Dodać do masy serowej i wymieszać. Wyłożyć na upieczony spód. Na wierzch zetrzeć na tarce zamrożone ciasto i całość wstawić do piekarnika na ok. 40 minut.

/Przepis własny/

31 komentarze:

wiosenka27 pisze...

Cudny jest, mam wielką ochotę:)

pleasureofcooking pisze...

Sernik z brzoskwiniami, ciasto uwielbiane w moim domu. Rzeczywiście lepiej prezentuje się na ciemnym spodzie więc muszę spróbować :)

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Boski, uwielbiam ten sernik!

Patrycja pisze...

Smakowita klasyka wśród serników. Taki był mój pierwszy sernik...

slyvvia pisze...

Sernik z brzoskwiniami wręcz uwielbiam, a z kakaowym spodem to juz musiało być znakomite :D

Wiewióra pisze...

piękny i bardzo apetyczny!

Joanna pisze...

wygląda pysznie....:)

Kamila pisze...

Doskonałe!

Drui... pisze...

Pięknie wygląda. Kradnę przepis, w koncu trzeba zrobić sernik ;)
Miłego dnia :))

pieczarka_mysia pisze...

Wspaniały sernik :) uwielbiam takie! ;-)

Antenka pisze...

kolejne cudo w twoim wydaniu! wspaniały sernik:)

Brenia pisze...

Och jaki pyszny, dawno już nie jadłam takiego sernika z brzoskwiniami.

Danusia pisze...

dawno nie piekłam sernika, aż mi ślinka cieknie na sam widok :)

Brillant pisze...

Wygląda fantastycznie!

justka2712 pisze...

Bardzo lubię ten sernik, ale ja zawsze z brzoskwiniami robię na ciemnym:) Według mnie ładniej wtedy wygląda:)

Majana pisze...

Świetnie się prezentuje. Bardzo smakowicie. :)

GrowingUp pisze...

Uwielbiam każde serniki, o każdej porze dnia i nocy:D. Pyszota.

aga pisze...

Dziękuję:) Serniki to jedne z tych ciast, co raczej wszystkim smakują, a poza tym zawsze można je czymś odmienić:)

bartoldzik pisze...

Bombowy!

Madzialena pisze...

Zapowiada się bardzo smacznie :) Serowa, śnieżnobiała masa ładnie kontrastuje z czarnym spodem :) Nic tylko zatopić widelczyk w blaszy wypieku!

flowerek pisze...

Jak dla mnie, nie musialby byc nawet wyzszy. Lubie takie niskie, plackowate ciasta, nawte jesli to sernik.

ola in the kitchen pisze...

Jeden z moich ulubionych serników :] Twój wygląda bardzo apetycznie!

Samantha pisze...

Rewelacyjny, wygląda przepysznie !

Patyska pisze...

Mój ulubiony. Jak tylko będę mogła już jeść nabiał, to zrobię. I właśnie z Twojego przepisu, bo serniczek Ci wyszedł jak marzenie!

szybkozjesc pisze...

Genialnie wygląda :) aż ślinka cieknie! Zapraszam też do mnie na http://www.szybkozjesc.pl

MartynCia ^^ pisze...

ech, nie ważne że niskie! ważne, że smaczne ;) a wygląda cudnie;)

Pozdrawiam i zapraszam do siebie;)

aga pisze...

dziękuję serdecznie:)

Eilan pisze...

Genialnie wygląda a ja uwielbiam serniki!

Chciałabym Cię poinformować, że zostałaś przeze mnie nominowana to The Versatile Blogger Award. Po więcej informacji zapraszam tutaj: http://oliwkawczekoladzie.blogspot.com/2012/09/ja-tez-ja-tez-d.html

Pozdrawiam!

forum muzyczne pisze...

za zwykłym sernikiem tak średnio przepadam ;) koniecznie muszą w nim być właśnie brzoskwinie ;) mm

Urszula Jaworska pisze...

Zrobiłam według Twojego przepisu i po raz pierwszy zjedliśmy cały placek do ostatniego okruszka! Mniam:) Dzięki!!

aga pisze...

Urszula Jaworska - bardzo się cieszę, że tak Wam posmakował:)

Prześlij komentarz