poniedziałek, 30 kwietnia 2012

Konfitura z czerwonej cebuli



" Jak już wspominałam wcześniej, do pasztetu przygotowałam bardzo fajny dodatek - konfiturę z czerwonej cebuli. Przeglądałam różne przepisy i w efekcie powstał taki mój własny, który mogę sobie smakowo modyfikować w zależności czy akurat odpowiada mi bardziej słodki czy bardziej wytrawny smak. Taka karmelizowana cebula jest naprawdę bardzo smaczna, te wszystkie smaki: słodki, słony, wytrawny są odpowiednio wyważone i idealnie się uzupełniają. Konfitura ma wyrazisty smak i idealnie sprawdza się jako dodatek do mięs, serów czy właśnie pasztetów. "


Składniki:

  • 4 cebule czerwone (ok. 500 g po obraniu i pokrojeniu)
  • 200 ml czerwonego wina (wytrawne/półwytrawne/półsłodkie/słodkie)
  • 2 łyżki brązowego cukru (ilość zależna od rodzaju użytego wina)
  • 3-5 łyżek octu balsamicznego
  • 2 łyżki oliwy z oliwek

Cebulę obrać i pokroić w piórka. Podsmażyć na oliwie, aż zmięknie i zmieni kolor, ok. 20 minut. Dodać pozostałe składniki, wymieszać i dusić na małym ogniu, aż cebula będzie miękka, ładnie się skarmelizuje i uzyska ciemny kolor, ok. 40-50 minut. Przełożyć do słoiczka i przechowywać w lodówce. Podawać jako dodatek do wędlin, mięs, pasztetów czy serów.

/Przepis własny/


25 komentarze:

Kamila pisze...

Pyszna, wiem bo robiłam podobną :) Pozdrawiam

goh. pisze...

ostatnio zamówiłam polędwiczki wieprzowe z taką konfiturą w jednej restauracji, więc wiem, że to jest przepyszne! przepis zapisuję:))) pozdrawiam:)

KucharzyTrzech pisze...

O tak, uwielbiam tą konfiturę :)

kasiaaaa24 pisze...

Bardzo oryginalna propozycja, a ja uwielbiam cebulę w każdej postaci :)
Miłego długiego weekendu :)

Amber pisze...

Pyszny widok!
Dzisiaj jadłam swoją z serami.
Pozdrowienia.

Panna Malwinna pisze...

Robię bardzo podobną. Świetnie sprawdza się do serów;)

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

tyle razy już ją widziałam i kusi niezmiennie:) a jak nja złość zawsze zapomnę tę cebulę kupić:)

Patrycja Reszko pisze...

Ale bym zjadła takiej konfitury!

Samantha pisze...

Świetny pomysł na cebulową konfiturę, bardzo smacznie wygląda !

Nemi pisze...

Jeszcze jej nie robiłam, ale mam coraz większą ochotę:)

Majana pisze...

Jejku,jak pięknie wygląda. i na tym chlebku, tak cudnie:)
Pozdrawiam

Karmel-itka pisze...

pasztet wyglądał znakomicie, czeka na zrobienie.
interesująca konfitura. zawsze myślałam o niej w sposób dość nieprzychylny, ale spróbowawszy jej, zmieniłam podejście. i chyba się za nią wezmę.

pieczarka mySia pisze...

Ciekawy przepis Agus ;*

pasjonatka pisze...

tez ja uwielbiam :)

kulinarne-smaki pisze...

marzy mi się taka cebulka

Crust and Dust pisze...

Aga, nie bylo mnie tutaj tak dawno, ale ciagle obserwuje co robisz. czekoladowa chmura powalila mnie na kolana, ale konfitura z cebuli (mimo,ze to inna bajka) sprawia,ze mam ochote biec do spizarni i robic. juz teraz. uwielbiam taka slodka cebule. na chlebie, na focacci, w quiche'ach. Dzieki :) i wspanialego maja!

skoraq cooks pisze...

Konfitura z czerwonej cebuli to coś, czego jeszcze nie jadłam, ale od razu przypuszczam ze 100%, że będzie mi smakować :-)

aga pisze...

bardzo dziękuję:) i zachęcam do spróbowania:)
Crust and Dust - fajnie, ze jesteś:) i masz rację, że taka cebulka sprawdza się w różnych smakowitych rolach:)

madzik pisze...

Dzisiaj taką robię! Będzie jutro ekstra dodatek do mięska z grilla :)

Pozdrawiam i dziękuję za inspirację :)

Usagi pisze...

Do tej konfiturki zabieram się z pewną taką nieśmiałością od kilku miesięcy. Twoje zdjęcia kuszą, oj kuszą.

lutka40 pisze...

Kolor bajeczny .Musi być pyszna

adrianamilner pisze...

Ciekawa propozycja, wygląda bardzo kusząco :)

White Tablecloth pisze...

Bardzo fajny pomysl, ciekawi mnie smak poniewazz nigdy nie jadlam takiej konfitury. Wyglada bardzo apetycznie.

ze smokami pisze...

nigdy nie wyobrażałem obie, że z cebuli można robić konfitury, a nie pachnie brzydko z ust? hihih

Anonimowy pisze...

Czy zamiast cukru można dać miód?

Prześlij komentarz