środa, 6 października 2010

Murzynek



"... Wpadła mi w ręce kartka z przepisem, zerknęłam na nią i odłożyłam, ale ciasto i tak już na dobre utkwiło mi w głowie. Chodziło za mną kilka dni, więc musiałam je upiec:) Ciasto wyszło mięciutkie, pulchne i bardzo smaczne ..."


Składniki:

  • 1 kostka margaryny
  • 1 szkl. cukru
  • 3 łyżki kakao
  • 4 łyżki wody
  • 2-3 łyżki alkoholu
  • 2 szkl. mąki (niepełne)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 jajka

Margarynę, cukier, kakao, wodę umieścić w garnku, rozpuścić i przestudzić. Następnie dodać alkohol, żółtka, mąkę z proszkiem i utrzeć mikserem. Białka ubić na pianę, dodać do ciasta i wymieszać delikatnie łyżką. Formę 24 x 28 cm wyłożyć papierem do pieczenia i przełożyć ciasto. Piec w 170 st. C z termoobiegiem ok. 30-40 minut. Po przestudzeniu ciasto polać polewą lub posypać cukrem pudrem.

31 komentarze:

Justin&Dorothy pisze...

Uwielbiamy takie ciasto... przypominają nam się wtedy lata młodości.... :-)

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

Murzynka to ja kocham dziecięcą miłością:)...zresztą nie znam nikogo, kto by go nie kochał:) pozdrawiam cieplutko

Danuta pisze...

pewnie jest pyszny, zresztą jak każdy murzynek (;

Ewam pisze...

ja tez bardzo lubie takie ciasta...ale niestety nie robie ich czesto,bo w domu wola takie raczej z kremem ,a gdybym takowe zrobila,to groziloby mi ,ze je sama zjem,a wiem ze do tego jestem zdolna...dlatego fajnie ze upieklas a ja moge sobie popatrzec i poczuc wirtualnie ten smak...;)

aga pisze...

Justin&Dorothy - to tak jak i mi:), ale niektore ciasta tak wlasnie maja, ze zawsze beda sie kojarzyly z dziecinstwem

Jolanta Szyndlarewicz - chyba wszyscy lubia takie ciacho:)

danusia - o tak, bardzo smaczniutki:)

cukrowa wróżka pisze...

czyli dzisiaj u ciebie kakaowo. :)

aga pisze...

Ewam - ja tez lubie takie ciasta bez masy, i powiem Ci, ze tez ciezko mi sie powstrzymac, i ciagle siegam po kolejny kawalek...:)

Majana pisze...

Bardzo ładnie wygląda ten murzynek:) Oj, dawno nie jadłam,a to przecież takie smaczne ciasto.
Pozdrawiam.

ozzie pisze...

Kocham murzynka to ciasto mojego dzieciństwa. Najlepsza była polewa:))Rzadko piekę i w ogóle jadam ciasta ale do murzynka mam ogromną słabość.

Karmel-itka pisze...

jakiż puszysty!
jeju, z pewnością rozpływa się w ustach każdego, kto skosztuję.
przepadam za zapachem murzynka i jego wilgotnością, kiedy jedzony prosto z pieca, parzy język i palce...

Arvén pisze...

A ja się murzynków boję, o! Robiłam tyle razy i zawsze mi się wydje (może niesłusznie) że to zakalec.
Ale jak ktoś upiecze - poezja! To chyba jedyne ciasto które pożeram z dokładką ;)

Paula pisze...

narobiłaś mi ogromnej ochoty na murzynka :)

mysia pisze...

Piękne zdjęcia i cudowny blog! Zycze powodzenia w pieczarkowaniu ; )

kornik pisze...

Uwielbiam murzynka!

Wiewióra pisze...

... a do tego polewa czekoladowa i jako posypka włoskie orzechy... nic dodać, nic ująć... uwielbiam murzynka.

ewelajna Korniowska pisze...

To jest nawet upity murzynek rzekłabym - ale nawet jak upity wygląda na całkiem dobry:)
Dobranoc:)

magda k. pisze...

chyba nie znam osoby, która nie lubiła by tego ciasta :) sama wręcz uwielbiam :) Twoje ciasto prezentuje się pięknie

Kuba pisze...

I ja zaliczam się do miłośników tego ciacha. Kojarzy mi się z jedną z babć :-)

cudawianki pisze...

to jest bezapelacyjnie ciasto mojego dziecinstwa! :-)

aga pisze...

dziekuje Wam :)

ana pisze...

Piękny murzynek.

viridianka pisze...

uwierzysz że ja murzynka nigdy nie piekłam? jeej teraz dla mnie jest pora na łatwe ciasta, muszę koniecznie jakiś upiec (:

emma001 pisze...

Jak ja dawno nie jadłam murzynka. Te zdjecia narobiły mi ochoty na niego. Tak samo jak Viri tez nigdy go nie piekłam

dorota20w pisze...

Piękny !
Chętnie zatopiłabym w nim zęby !

ilka_86 pisze...

ojjj ale mi smaka narobiłaś na Murzynka!:) pysznie wygląda ten Twój:)

Beata pisze...

Murzynek jest świetny na każdą okazje! Moje dzieci uwielbiają!

mania179 pisze...

Jest świetny! I zdjęcie piękne :)

Karolina pisze...

Uwielbiam murzynki, a szczególnie tę miękkie i mokre:) Twój wygląda idealnie ;)

myniolinka pisze...

a ja dzisiaj mam murzynka... trala la :) tylko mój w wersji dla leniwców niedzielnych :)

vegan-muffin pisze...

Cuudowne zdjęcia, teraz czuje się jakbym znów była dzieckiem :) http://nymuffin.blogspot.com/2014/03/chocolate-cake-ciasto-czekoladowe.html wysyłam linka z moim ciastem i czekam z niecierpliwością na Pani ocenę moich poczynań :D

Anonimowy pisze...

Zrobiłam ciasto z tego przepisu, wyszło smaczne, niestety na blaszkę która jest wymieniona w przepisie trzeba przynajmniej półtora porcji, inaczej ciasto wyjdzie bardzo cienkie....

Prześlij komentarz