poniedziałek, 17 października 2011

Winne ciasto z jabłkami



" Przepis ten wpadł mi w oko gdy przeglądałam książkę "Torty i ciasta, mało kalorii - dużo radości" i od razu postanowiłam go wypróbować, gdyż zaciekawił mnie dodatek wina. Po upieczeniu, stety lub niestety - jak kto woli, smaku i aromatu wina w ogóle się nie wyczuwa, ale za to ciasto jest miękkie, wilgotne i dobrze zachowuje świeżość nawet na drugi dzień. Podaną w książce ilość składników dostosowałam do wielkości swojej foremki, czyli użyłam 1,5 porcji i taki zmieniony przepis podaję poniżej. W oryginale ciasto jest polukrowane, ale ja jakoś nie przepadam za lukrem, więc posmarowałam je podgrzaną konfiturą morelową. "


Składniki:

  • 125 g margaryny lub masła
  • 100 g cukru
  • 3 jajka
  • 240 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 150 ml białego wina wytrawnego + 2 łyżki
  • 125 g cukru pudru
  • 3-4 jabłka

Piekarnik nagrzać do temperatury 190 st. C. Foremkę 20 x 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Margarynę utrzeć z cukrem na puszystą masę, dodać jajka i mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Wlać 150 ml wina i wszystko zmiksować. Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne i podzielić na ćwiartki lub ósemki. Cząstki jabłek naciąć wzdłuż na wypukłej stronie. Ciasto przełożyć do przygotowanej foremki i na wierzchu ułożyć cząstki jabłek nacięciami do góry. Wstawić do piekarnika i piec ok. 35-40 minut. Cukier puder wymieszać z 2 łyżkami wina i po ostudzeniu polukrować ciasto. Zamiast lukru ciasto można posypać cukrem pudrem lub posmarować podgrzaną konfiturą morelową/brzoskwiniową.  


22 komentarze:

Unknown pisze...

Lubię i nie lubię takich ciach. Lubię, bo są przepyszne, mokrawe, lekko kwaskowate, a nie lubię, bo zjadam pół blachy w godzinę:-( I to jest mój problem. Twoje mi wygląda na takie, co to blacha na raz pójdzie, za jednym posiedzeniem:-)

ANNA pisze...

Wygląda naprawdę pysznie...

Majana pisze...

Wspaniałe ciasto!:)

Anonimowy pisze...

No może i powstało ciasto niewinne, ale za to jakie kuszące :)

slyvvia pisze...

Wygląda wspaniale. Chętnie takiego spróbuję :)

Agata z magicznego atelier pisze...

Wygląda fantastycznie :)

Dusia pisze...

pięknie wygląda, podobne do dzisiejszego mojego:)

Anonimowy pisze...

wspaniałe ciasto! bardzo lubię ciasta "mokre" :)
kulinarnyoliwek.blox.pl

Sue pisze...

Cudne ciasto! Mam teraz w domu peeeełno jabłek, więc niedługo i u mnie pojawi się pewnie jakieś ciacho z jabłkiem. ;) Może skorzystam z tego przepisu? ;)

goh. pisze...

faktycznie ten dodatek wina intryguje, szkoda że winny smak się nie ostał:) tak czy siak, ciasto musiało być pyszne!

kuchennefascynacje pisze...

To ja się piszę na kawałek a nawet na dwa. Wygląda bardzo smkowicie :)

anytsujx pisze...

Ciacho wygląda obłędnie ...

Pozdrawiam :)

Szarlotek pisze...

Lubię takie słoneczne,lekko wilgotne, pachnące jabłkami ciasta :)

Kasia pisze...

mm z winkiem, musi mieć niepowtarzalny smak:)

aga pisze...

dziekuję:)

Domi Kowalczyk (Zręczna Manufaktura) pisze...

Wygląda tak słodko i wspaniale :)
typowo jesienne ciasto :)

Kaś pisze...

pysznie wygląda. na ciasto z jabłkami piszę się zawsze i wszędzie

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

Aga bo to ciasto jest w pełni winne jak się je winem popija:) ...a tak serio to śliczne ciasto Ci wyszło i wygląda na bardzo wilgotne, a takie to ja lubię:)

Monica pisze...

A to ciekawe. Ostatnio właśnie kusiło mnie ciasto z dodatkiem wina (coś z ucieranych) i jakże zszokowało mnie, że nie czuć go po upieczeniu! Nic a nic? Nawet delikatny aromat nie pozostał?
Prezentuje się apetycznie :)

Patrycja Reszko pisze...

Wygląda bardzo apetycznie!

Ania pisze...

własnie spróbowałam, jest cudowne, pyszne i delikatne<3

Anonimowy pisze...

Właśnie upiekłam ale wyszedł zakalec :/ może być ze za duże kawałki jabłek dałam?

Prześlij komentarz