poniedziałek, 31 października 2011

Pierogi z soczewicą



" Jeżeli ktoś jeszcze nie próbował pierogów z soczewicą, to naprawdę szczerze polecam i zachęcam do wypróbowania. Takie pierogi to bardzo smaczne i sycące danie, a także jest to całkiem fajna odmiana od tradycyjnych ruskich czy mięsnych. Można podać je z podsmażoną cebulką lub wysmażonym boczkiem, a mi to i z kwaśną śmietaną nawet smakowały.  Myślę, że taka wegetariańska wersja pierogów posmakuje naprawdę wszystkim. "


Składniki:

Ciasto:
  • 3 szkl. mąki pszennej
  • 3/4-1 szkl. ciepłej wody
  • 1/2 łyżeczki soli

Farsz:
  • 500 g soczewicy
  • 3-4 cebule
  • sól
  • świeżo zmielony pieprz

Soczewicę zalać z garnku wodą, posolić i gotować, aż soczewica będzie miękka. Cebulę obrać, pokroić w drobną kostkę i podsmażyć. Ugotowaną soczewicę odcedzić, następnie rozgnieść tłuczkiem do ziemniaków, ale nie na miazgę, tylko tak, żeby widać było też gdzieniegdzie ziarenka. Soczewicę można również zemleć w maszynce do mięsa lub malakserze. Do przygotowanej soczewicy dodać podsmażona cebulkę, sól i dużo świeżo zmielonego pieprzu, całość dokładnie wymieszać.
Mąkę wymieszać z solą, dodawać wodę i  zagniatać ciasto, aż będzie gładkie, miękkie i elastyczne. Ciasto podzielić na 3 porcje, każdą cienko rozwałkować i szklanką wycinać krążki. Na każdy krążek ciasta nakładać łyżeczką farsz i dokładnie zlepić brzegi. Zagotować wodę, posolić i do wrzątku wrzucać pierogi. Gotować do momentu wypłynięcia na powierzchnię. Wyjąć i podawać z podsmażoną cebulką lub innymi dodatkami.


32 komentarze:

Maggie pisze...

Ja nie probowalam, ale po zerknieciu na twoje zdjecia mam ogromna ochote nadrobic zaleglosci :)

Patrycja Reszko pisze...

Robiłam takie i bardzo mi smakowały. Twoje są bardzo apetyczne!

Majana pisze...

Ja jeszcze nie próbowałam. Mysle,ze by mi posmakowały> Wspaniale wyglądają!

Monika pisze...

Już się zakochałam;)

Madleine pisze...

Napewno w tym tygodniu je zrobie - wygladaja bardzo smakowicie :)

mania179 pisze...

Mniam! Są przeapetyczne!

monami pisze...

czaję się już od dłuższego czasu na te pierogi z soczewicą ;)

pieczarka mySia pisze...

Ale mi narobilas ochoty na takie pierogi :) wygladaja bombastycznie!

Domi Kowalczyk (Zręczna Manufaktura) pisze...

Jakie one piękne!!! Śliczne lepisz te pierożki :) z soczewica jeszcze nigdy nie jadłam :)

Kamila pisze...

Bardzo zachęcające!

margot pisze...

uwielbiam takie pierogi
Aga piękne zdjecia im zrobiłaś

Amber pisze...

Cudne!
Nawet nie wiesz,jak je lubię.
Pora zakasać rękawy...

katie pisze...

ależ piękne pierożki :) No i bardzo ładne zdjęcia :)

Anonimowy pisze...

Wyglądają bardzo apetycznie. ;> Muszę się przemóc i w końcu zrobić domowe pierogi.

moje pasje pisze...

o matko!!!! Jakie cudne !!! Muszą być pyszne :)

Karolina Beaudet pisze...

Takich jeszcze nie próbowałam. Brzmi zachęcająco :-)

Pozdrawiam!!!

Kaś pisze...

nie jadłam, ale gdybym mogła porwałabym kilka ze zdjęcia :) bardzo apetyczne

kikimora pisze...

Nie jadłam jeszcze pierogów w takiej wersji, chętnie spróbuję kiedyś :)

sowa_nie_sowa pisze...

Piękne te Twoje pierożki!!! Nie przepadam za takimi daniami, a teraz mam wątpliwości czy dobrze robię;)
Pozdrawiam!

Anonimowy pisze...

aaaaa... wieki temu jadlam pierwszy i jedyny raz u kolezanki, to jest poezja nie do opisania. o mamuuusiu, bede szukac soczewicy, dzieki za przypomnienie. ola

aga pisze...

pięknie Wam dziękuję, za te wszystkie serdeczne słowa w komentarzach:)
Pozdrawiam cieplutko:)

anytsujx pisze...

Pierogi wyglądają obłędnie, zjadłabym całą porcję !:)

Pozdrawiam cieplutko :)

magda k. pisze...

z takim nadzieniem to jeszcze nigdy nie jadłam, a wyglądają bardzo apetycznie

flusso pisze...

Jak ładnie ulepione :) I z tą cebulką tak apetycznie wyglądają!

piegusek1976 pisze...

jeszcze nie jadłam soczewicy ale ja zakupiłam więc chyba się skusze na te pierożki, cudnie wyglądają, piękne zdjęcia!!! pozdrawiam

Violiśka pisze...

Pierogi z soczewicą kojarzą mi się z Mamą:) Robiła na Wigilię... bardzo je lubiłam

Szarlotek pisze...

Co za apetyczne ujęcia...Od razu zgłodniałam :)

dorota20w pisze...

uwielbiam

Kasia pisze...

Koniecznie wypróbuję, bo kocham pierogi! jak robisz taką fajną falbankę..?! ;) Ja też chcę tak! ;)

skoraq cooks pisze...

Mmmmmm wegetariańskie pyszności i miła odmiana po ruskich, serowych i kapuścianych pierogach:-)

Frooszka pisze...

Szkoda, że pierogi to taka pracochłonna sprawa. Dla mnie jedynej szkoda zachodu (mój Małżonek ma bardzo wyrobione zdanie na temat tego, które pierogi są jadalne, a które nie).

Bee Sweet pisze...

Muszę spróbować, absolutnie!Bardzo lubię makaron z soczewicą , myślę, że pierogi tez mi posmakują!

Prześlij komentarz