czwartek, 25 października 2012

Kakaowa rolada malinowa



" Dzisiaj mam dla Was kolejną roladę, tym razem w wersji malinowej. Pięknie pachnie malinami, bardzo dobrze smakuje i już od pierwszego kęsa przywołuje na myśl słoneczne dni lata. 
Do zrobienia kremu użyłam malin z syropu, które już jakiś czas temu dostałam od mojej Mamy i jakoś tak nie miałam na nie pomysłu, aż do teraz. Można również wykorzystać mrożone maliny, a w sezonie oczywiście najlepsze są świeże. Roladę można także przygotować w innej owocowej wersji zastępując maliny truskawkami bądź jagodami. "


Składniki:

  • 4 jajka
  • 100 g cukru
  • 75 g mąki pszennej
  • 75 g mąki ziemniaczanej
  • 30 g kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 400 g musu z malin
  • 300 ml śmietany 30%
  • 3 łyżeczki żelatyny
  • 2 łyżki cukru pudru (a najlepiej do smaku)

Oddzielić białka od żółtek. Wymieszać obie mąki z kakao i proszkiem do pieczenia. Białka ubić stopniowo dosypując cukier na sztywną pianę. Ciągle miksując dodawać żółtka. Wsypać mąkę z dodatkami i wymieszać. Dużą blaszkę z piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia. Wylać ciasto i równomiernie rozprowadzić. Wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 st. z termoobiegiem i piec ok. 10-12 minut. 

Wyjąć z piekarnika i przełożyć papierem do góry na ściereczkę posypaną cukrem pudrem. Zdjąć papier i zwinąć razem ze ściereczką wzdłuż dłuższego lub krótszego boku. Ja zawsze zwijam ciasto przy dłuższym boku, wtedy rolada jest dłuższa, jednak o mniejszej średnicy. Jeśli natomiast ciasto będzie zwinięte wzdłuż krótszego boku wówczas rolada będzie krótsza, ale będzie miała większą średnicę. Zwinięte ciasto w ściereczce zostawić do wystygnięcia.

Mus malinowy przetrzeć przez sito, aby pozbyć się pestek. Po przetarciu wyszło mi ok. 1 szklanki musu. Śmietanę kremówkę ubić na sztywno, dodać cukier (ja nie dodawałam, bo miałam maliny ze słodkiego syropu), zmiksować. Do śmietany dodać mus malinowy, całość zmiksować. Żelatynę rozpuścić w 3-4 łyżkach gorącej wody i jak przestygnie dodać do malinowego kremu, zmiksować. Odstawić do lodówki, aby krem zaczął tężeć. 

Wystudzony biszkopt rozwinąć, rozsmarować krem malinowy zostawiając ok. 2 cm margines nie posmarowanego ciasta przy drugim dłuższym boku, tak aby podczas zwijania nadzienie nie wypływało. Delikatnie zwinąć biszkopt, owinąć papierem lub ściereczką i wstawić do lodówki. Przed podaniem roladę posypać cukrem pudrem.

/Przepis na ciasto biszkoptowe z książki "Domowe Wypieki. Biblioteczka Poradnika Domowego" z moimi zmianami,
na krem - przepis własny/

33 komentarze:

justka2712 pisze...

Jak smakuje tak jak wygląda to musi być boska :)

Nemi pisze...

Co za kolor:) Mniam!

Droczilka pisze...

Rolada wygląda cudnie i przepysznie.

Kamila pisze...

Piękna!

Wiewióra pisze...

wspaniała rolada :) i w smaku i z wyglądu na pewno powalająca :)

pieczarka mySia pisze...

swietna ta roladka :)

PS. masz piekny telarzyk ;-)

Basia pisze...

Super fajny pomysł, bo kakao i maliny to udane połączenie :-)
Pozdrawiam serdecznie!
Basia

Evitaa pisze...

Piękna. Idealna. Maliny jesienią... :)

Iwona [Escapade Gourmande] pisze...

Wygląda bardzo apetycznie! I jets z moimi ulubionymi malinami :)

Anula pisze...

Idealna, pewnie pyszna jest

pasjonatka pisze...

zawsze chcialam upiec rolade ;p

Kasia, Slodkie fantazje pisze...

piękna, musiała być pyszna :)

Dusia pisze...

piękna

Bożena pisze...

Pyszności..

wiosenka27 pisze...

Uwielbiam rolady. Robić i jeść:)

Babe czka pisze...

Wygląda idealnie:) Chętnie bym się skusiła na kawałeczek;)
Zapraszam również do mnie na bloga:)

Ervisha pisze...

Widze że lubisz rolady a każda Twoja jest wyjątkowa :D

Justyna pisze...

wygląda obłędnie smacznie, zdjęcie powala!

Majana pisze...

Piękna, po prostu cudownie piękna :)

Samantha pisze...

Wspaniale wygląda, pysznie i pięknie ! Pozdrawiam :)

aga pisze...

Pięknie Wam dziękuję za takie serdeczne komentarze:)

Karmel-itka. pisze...

sliczna!
dla mnie rolady to jeszcze egzotyczny temat xd

ola in the kitchen pisze...

Pozytywnie zakręcona :}

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

Maliny i czekolada - jedno znajlepszych połaczeń na świecie:) pozdrawiam

Usagi pisze...

Po prostu prześliczna. I musi smakować rewelacyjnie. Ja dawno nie robiłam rolady... ma jedną zasadniczą wadę - za szybko znika :D
Pozdrawiam!

MartynCia ^^ pisze...

rolada po prostu idealna!
wpraszam się na kawałeczek ;)))

Pozdrawiam ;)

Ola pisze...

kocham smak rolad... nie wiem tylko dlaczego wciąż boję się ich piec

gin pisze...

Wygląda cudownie, i ten kolor... Ach :)
Ja się rolad boję, zrobiłam tylko jedną, i jakaś taka trochę krzywa była... ;)

anytsujx pisze...

Śliczna rolada, piękne zdjęcie, oczy by jadły, a monitor nie pozwala ;), pozdrawiam cieplutko :-).

ralpheek pisze...

Chciałbym umieć takie piękne rolady kręcić...

aga pisze...

Dziękuję:)

ugotujmyto.pl pisze...

Nie dość że super smakuje to jeszcze obłędnie wygląda :)!

Patrycja pisze...

Ojej, ale piękna!

Prześlij komentarz