poniedziałek, 1 listopada 2010

Muffiny z bananami



"... Ostatnio tyle naoglądałam się na blogach rożnych muffinek, ze nie mogłam sobie odmówić takiej przyjemności i nie upiec takich pyszności. Po przepis sięgnęłam do książki "Muffiny-małe, ale za to przepyszne", jest tam wiele różnych przepisów, i myślę, że jeszcze nie raz coś z tej książki Wam zaprezentuję. Tym razem pod ręką miałam banany , więc rach-ciach i upiekłam pyszne babeczki, mięciutkie i puszyste ..."


Składniki:

  • 250 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 125 g cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 jajko
  • 80 ml oleju roślinnego
  • 250 g jogurtu naturalnego
  • 250 g bananów
  • 2 łyżki soku z cytryny

Formę do muffinek wyłożyć papilotkami. Banany obrać, pokroić w drobną kostkę i skropić sokiem z cytryny. Mąkę wymieszać z cukrem, cukrem waniliowym, proszkiem do pieczenia i sodą. Jajko rozmącić, dodać olej i jogurt. Połączyć składniki suche z mokrymi, dodać pokrojone banany i wymieszać. Papilotki napełnić ciastem i wstawić do piekarnika rozgrzanego do temperatury 180 st. C (z termoobiegiem do 160 st. C) i piec ok. 30 minut. Po przestygnięciu muffinki można posypać cukrem pudrem lub ozdobić rozpuszczoną czekoladą.

34 komentarze:

Gosia pisze...

Ale fajniutkie :)

Panna Malwinna pisze...

przepiękne są Twoje muffinki! uwielbiam kiedy mają takie piękne dodatki na górze;)

flusso pisze...

Bardzo ładne zdjęcie, a muffinki przeapetyczne :)

kasiac pisze...

Bardzo ładnie się prezentują z tą czekoladą:) Jakie wyrośnięte!

Kasia w kuchni♥♥♥ pisze...

ŁAŁ! Są przecudowne.!

Toczka pisze...

Mmm, utrafiłaś w moje gusta, bo tak się składa, że akurat poszukiwałam jakiegoś fajnego przpeisu na muffinki z bananami :]

majka pisze...

Lubie wszystko co bananowe :) Chlebki, desery i muffinki tez. Pycha!

Paula pisze...

wyglądają cudnie! bananowo pachnące wypieki są takie pyszne

mikimama pisze...

Piękne! Ja też miałam wielką ochotę na banany, dlatego wymyśliłam sobie keks bananowy z nutką cytryny i rozgrzewających przypraw :)

magda k. pisze...

muffinki bardzo lubię, a zdjęcie bardzo mi się podoba :)

Kaś pisze...

śliczny wzorek z czekolady
ps. bardzo trafny tytuł tej książki :)

Anonimowy pisze...

Wspaniałe smakowite zdjęcia

Violiśka pisze...

Robię podobne, czyli z bananami i jogurtem i są to jedne z moich ulubionych i ten zapach podczas pieczenia!...:)

ana pisze...

Powiem krótko: pycha!

Anonimowy pisze...

..mniamniuśne :)

Tylko Spróbuj pisze...

Bardzo apetyczne! :)

Anucha pisze...

Pozostało mi tylko oczy nacieszyć, są cudne i zapewne też tak cudnie smakują:)
Pozdrawiam:)

aga pisze...

bardzo Wam dziekuje za tak serdeczne komentarze:) i pozdrawiam wszystkich:)

kass pisze...

Pyszne! wiem co mówię bo robiłam podobne...pycha!

Majana pisze...

Pyszniaste bananowe muffinki. Coś dawno u mnie nie było muffin.Pozdrawiam:)

Ivon pisze...

Smakowicie się prezentują :D

Kuba pisze...

Pychota! Chętnie złapałbym jedną do kawy.
Pozdrawiam!

amarantka pisze...

To zdjęcie... pyszne :) i takie delikatne.
Jako fanka wszelkich wypieków z bananem, nie odmówię sobie i tej przyjemności - muffinek :)

Crust and Dust pisze...

Aga, sliczne zdjecie :) muffiny wygladaja baaardzo apetycznie!

dorota20w pisze...

moja droga czekam na adres :)
http://smakuje.blox.pl/2010/11/Rozwiazanie-konkursu-Zupy-Winiary.html

chanya13 pisze...

Urocze, porywam jedną ... smakuje wyśmienicie. Pozdrawiam.

aga pisze...

bardzo wam dziekuje za odwiedziny i mile slowa:)
Pozdrawiam:)

muffingirl pisze...

Piękne, wyglądają jak w najlepszej cukierni. Pozdrawiam serdecznie - muffingirl

Karolina pisze...

Dzisiaj zakupiłam formę do muffin, także dodaję przepis do ulubionych:)

Krokodyl pisze...

Bardzo ładnie udekorowane. :-)

sztukateriaa pisze...

Właśnie zrobiłam muffiny wg tego przepisu, wyszły wyśmienite!

aga pisze...

Sztukateriaa - cieszę się, że muffinki smakowały:) i zapraszam też do próbowania innych wypieków:)

Kuchnia domowa Ani pisze...

Muffinki były pyszne! Dzięki za inspiracje!

Marta Marczyńska pisze...

Myślę, że te muffinki są bardzo wilgotne i aromatyczne, myślę, że skuszę się na ten przepis. Muffinki to jeden z moich ulubionych deserów i często z nimi eksperymentuje. Ostatnio trafiłam na ciekawy przepis https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/muffinki-czekoladowe-z-cukierkami-z-mieszanki-wedlowskiej/
Były wyśmienite i wszyscy się zachwycali moimi wypiekami.

Prześlij komentarz