środa, 9 maja 2012

Norweskie ciasto z rabarbarem



" Dlaczego akurat norweskie, tego nie wiem, ale jest z rabarbarem, więc oczywiście się skusiłam. Ciasto jest proste, takie do zrobienia na szybko, np. na letni podwieczorek. Miękkie i puszyste z kwaskowym posmakiem rabarbaru. Zapraszam Was na mały poczęstunek:) "


Składniki:

  • 1/4 szkl. masła stopionego
  • 1/3 szkl. mleka
  • 2 jajka
  • 1 szkl. cukru (dałam 1/2 szkl)
  • 1 1/4 szkl. mąki pszennej
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 duża łodyga rabarbaru (dałam ok. 200 g)

Rozgrzać piekarnik do 180 st. C. Tortownicę o średnicy 22-23 cm (użyłam foremki 20x24 cm) wysmarować masłem i posypać bułką tartą lub wyłożyć papierem do pieczenia. 
Rabarbar pokroić na mniejsze kawałki. Jajka ubić z cukrem, aż masa będzie jasna i puszysta. Dodać roztopione masło, mleko i zmiksować. Dodać mąkę z proszkiem do pieczenia i zmiksować, aż się całość połączy. Ciasto wlać do przygotowanej foremki, wierzch posypać rabarbarem. Wstawić do piekarnika i piec ok. 35 minut. Po przestygnięciu posypać cukrem pudrem.

/Przepis pochodzi stąd/

44 komentarze:

Majana pisze...

Wygląda wspaniale! Jakie puszyste jest, super:).
Muszę dorwać rabarbar koniecznie :)
Pozdrowienia.

alucha pisze...

Dziś idę na działkę po rabarbar i od wczoraj zastanawiałam się jakie by ciasto upiec. Już wiem ;)

Kamila pisze...

Jeśli z rabarbarem to na pewno pyszne :)

Seba pisze...

Takie samo ciasto robiła moja babcia i mama, szkoda, że nie ma już ich z nami :(

Wiewióra pisze...

bardzo apetyczne! przepis do wypróbowania zapisany w kajeciku :)

mojetworyprzetwory pisze...

Wygląda pięknie!

KucharzyTrzech pisze...

Faktycznie mega szybkie :) Pychota!!

DarkANGELika pisze...

Świetne, puszyste i kwaskowate od rabarbaru. Pycha;)

Karlita pisze...

heheh wczoraj widziałam rabarbar i pierwsze co pomyślałam właśnie o takim cieście :-)

Panna Malwinna pisze...

Mam w domu spory zapas rabarbaru, więc prawdopodobnie dziś je poczynię;)

kulinarne-smaki pisze...

Co tu dużo mówić - idealne

Tygrysica pisze...

No dziękuję Aga, właśnie dostałam od teściowej ogrom rabarbaru z ogródka i szukałam przepisu, na jakieś szybkie ciasto. W weekend na pewno zrobię.

Ivka pisze...

Zrobiłam wczoraj podobne, też takie puchate

Maggie pisze...

Jesli norweskie, to chyba zrobie, bo w kwestii wypiekow ufam skandynawskim przepisom :)

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

Twoim ciastem zawsze i chętnie się poczęstuję:)

madzik pisze...

Proste i smaczne - takie ciasta uwielbiam robić i jeść :)

pieczarka mySia pisze...

Agus! :) uwielbiam Twoje przepisy :) ciacho zrobie napewno ;*

Hania-Kasia pisze...

Piękne, jak każde Twoje ciasto.

kass pisze...

Jak z rabarbarem to nawet norweskie będzie pyszne:) pozdrawiam!

Danusia pisze...

muszę zakupić ten rabarbar jak najszybciej (:

aga pisze...

bardzo dziękuję i naprawdę polecam, bo mało przy nim roboty, a jest smaczne:)

Bernadeta pisze...

ale pysznie wygląda, czas na rabarbar.

Pokochaj gotowanie pisze...

Na pewno wypróbuje!

Nemi pisze...

Piszę się na takie smakołyki:)

basia pisze...

Cudownie puszyste, idealne do kawusi..

Karmel-itka. pisze...

też się zastanawiam, dlaczego niby norweskie? toż to zwykłe ciasto! a rabarbar to bardziej polski jest... a tam, nieważne. za to jak pięknie wygląda!
a ja się raczę drożdżowym z rabarbarem ;]

pasjonatka pisze...

malo maki i taki gigant ;p

wszedzie ten rabarbar heh

kulinarne-smaki pisze...

Otagowałam Cię więc zapraszam na mojego bloga

kruszyna pisze...

Puszyste i baardzo apetyczne. Ja też już rozpoczęłam sezon rabarbarowy :D

alucha pisze...

Zrobiłam :) naprawdę jest smaczne! Domownicy się zajadali jeszcze ciepłym ;)

świeże jeżyny pisze...

Oj ten rabarbar, wszyscy go uwielbiają !

Anonimowy pisze...

genialne :)

Katarzynka pisze...

pyszne... pół godziny temu wyjęty z piekarnika a juz go nie ma :) Zabieram sie za robienie następnego :)

aga pisze...

pięknie Wam dziękuję za te wszystkie słowa w komentarzach:)
a jeszcze bardziej mi miło, że co nie którzy już zrobili i zajadają się tym ciastem ze smakiem:)
Alucha, Katarzynka - cieszę, się że Wam smakuje:) ja też piekłam go już kilka razy, bo znika momentalnie:)
Pozdrawiam:)

Drui... pisze...

Aga, ja chyba przestanę zaglądać na Twój blog, bo za każdym razem jak tu jestem, to mój organizm domaga się zjedzenia wszystkich tych smakowitości, które tu prezentujesz. To ciacho jest przepyszne!!! Zrobiłam i zapisałam do stałego repertuaru ciastowego. Dzięki ;)

aga pisze...

Drui - wielkie dzięki:) bardzo się cieszę, że ciasto smakowało i miło mi, że do mnie zaglądasz:) może coś Cię jeszcze skusi:) Pozdrawiam:)

Monika POźNIAK pisze...

robię ciągle i dalej posłałam Twój przepis - cudowny!

Monika POźNIAK pisze...

zamiast pudrem - przed pieczeniem posypuję cukrem trzcinowym i cynamonem. Zdecydowanie z połową szklanki cukru jest lepsze :).

aga pisze...

Monika POźNIAK - dziękuję i cieszę się, że ciasto się spodobało:) ta posypka jest fajna:) Pozdrawiam:)

Wiewióra pisze...

Upiekłam przed chwilka i już żałuję... bo ja nie mogę spróbować :( śliczne i pachnące, i w całości dla Małżona!

aga pisze...

Wiewióra - szkoda, że nie możesz skosztować, ale za to więcej dla Męża zostanie, a może jeszcze córcia się skusi:)

Monika POźNIAK pisze...

robią wszyscy w rodzinie i znajomi!!! Przepis extra (robię tak jak Ty z 1/2 szkl. cukru), posypuję jeszcze z wierzchu przed pieczeniem cukrem trzcinowym i dużą ilością cynamonu.

aga pisze...

dziękuję bardzo:)

Anonimowy pisze...

dlaczego nie rosnie mi to ciasto ?

Prześlij komentarz