poniedziałek, 19 listopada 2012

Ciasto mocno czekoladowe



" Tak dawno nie piekłam nic z czekoladą, że nawet Mąż zaczął się dopominać o jakiś czekoladowy wypiek. Znalazłam więc szybko przepis i raz dwa trzy przystąpiłam do działania. Ciasto za sprawą dwóch tabliczek gorzkiej czekolady jest naprawdę mocno czekoladowe w smaku. Jest takie bardziej wytrawnie czekoladowe niż słodkie, a my lubimy tego typu czekoladowe smaki:) Oczywiście można też to ciasto zrobić z pół na pół gorzkiej i mlecznej czekolady lub tylko z mlecznej. Jednak dla wielbicieli konkretnych czekoladowych smaków polecam dobrą gorzką czekoladę z jak największą zawartością kakao. "


Składniki:

  • 1 szkl. mąki pszennej
  • 1 1/2 szkl. cukru (dałam 3/4 szkl.)
  • 6 jajek
  • 200 g masła (dałam 150 g)
  • 2 tabliczki gorzkiej czekolady
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100 g orzechów włoskich posiekanych (opcjonalnie)
  • 100 g rodzynków (opcjonalnie)

Masło z czekoladą rozpuścić na parze, odstawić do przestygnięcia. Jajka ubić z cukrem do białości. Nadal miksując dodawać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, czekoladę, orzechy i rodzynki, jeśli dodajemy. Foremkę keksową wyłożyć papierem do pieczenia, przełożyć ciasto. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok. 30-40 minut. Po przestygnięciu ciasto polać rozpuszczoną czekoladą lub posypać cukrem pudrem.

/Przepis z książki "Domowe Wypieki. Biblioteczka Poradnika Domowego"/

28 komentarze:

Kasia S, pisze...

Nie da się ukryć, mocno czekoladowe jest, to widać :D

Pozdrawiamy serdecznie

Tapenda

Inspirowane Smakiem pisze...

Mmm, też lubię się czasem dosłodzić taką czekoladą, więc absolutnie rozumiem Męża!

Majana pisze...

Mocno czekoladowo jest bosko!:)

Patrycja pisze...

Idzie zima, czekolada rządzi!

Anula pisze...

Wygląda wspaniale, pewnie jeszcze lepiej smakuje.

Iwona [Escapade Gourmande] pisze...

Fajnie,że do ciasta dodałaś orzechy. To urozmaica! Pozdrawiam :)

Basia pisze...

Dla mnie ciasto nigdy nie jest zbyt czekoladowe :-)
Wygląda cudownie! :-)
Pozdrawiam serdecznie!
Basia

Antenka pisze...

ale smakowicie wygląda ta błyszcząca czekolada!:) mniammm

Ola pisze...

głęboki smak czekolady i ten ciemny kolor... !

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

Mąz wie co dobre:) .... przepiene to ciasto:) pozdrawiam

Wiewióra pisze...

dasz kawałek??? to mój numer jeden na liście tych zakazanych a upragnionych :)

KucharzyTrzech pisze...

Moj maz byłby zachwycony :-)

pieczarka mySia pisze...

Az mi slinka leci :) pyszne ciacho! A powiedz mi Kochana jakiej dlugosci jest Twoja frma, bo chyba sie skusze na te ciacho!

Nemi pisze...

Nie tylko mąż czekał na wypiek z czekoladą:D Obłędny!

majka pisze...

Wyglada wspaniale. Ja pewnie bym troche pokombinowala z tymi czekoladami.. :))

Usciski.

Magma pisze...

aż się chce go zjeść:)

Patyska pisze...

Rozmarzyłam się :)

pasjonatka pisze...

czekolada az wyplywa ;p

Kamila pisze...

Wygląda bajecznie, czekoladowa rozkosz :)

ugotujmyto.pl pisze...

Już się w nim zakochałam...:)!

kruszyna pisze...

O rany, jaka pychota! I ta błyszcząca czekolada mniam...! :)

piegusek1976 pisze...

a wiesz, że ja właśnie wyciągnęłam czekoladowy placek z piekarnika, pięknie pachnie w całym domu czekoladą:) jakoś mi się chce ostatnio czekolady:) piękne zdjęcia-buziaki

aga pisze...

Bardzo dziękuję:) Czekoladowe ciasta zawsze mają duże wzięcie:)
piegusek1976 - o... to może wpadnę na kawałeczek:)
pieczarka mySia - użyłam keksówki 12 x 26 cm, ale spokojnie, można wziąć dłuższą.
Pozdrawiam:)

Kaś pisze...

pysznie! też ostatnio piekłam czekoladowe i lubie dokładnie te same klimaty - mocno czekoladowe, niemal wytrawne

rosse5 pisze...

Dziś upiekłam to ciasto i muszę napisać że jest fenomenalne! Dałam do środka orzechy włoskie, a wierzch polałam polewą i posypałam uprażonymi pokruszonymi płatkami migdałowymi. Jestem zachwycona - ciasto jest mięciutki, pulchne i pięknie pachnie. Z pewnością zagości w moim domu jeszcze nie raz.Pozdrawiam:)

aga pisze...

Rosse5 - bardzo dziękuję i bardzo się cieszę, że ciasto smakowało:) W Twojej wersji z orzechami i migdałami musiało naprawdę świetnie smakować:) Pozdrawiam cieplutko:)

Anonimowy pisze...

właśnie zajadam sie tym pysznym ciastem :) mniam mniam, mocno czekoladowe, pychotka :) pozdrawiam

JuszkaTEAM pisze...

a w ilu stopniach piekłaś?

Prześlij komentarz