poniedziałek, 12 listopada 2012

Szarlotka imbirowa



" Tym razem szarlotka w najbardziej prostej odsłonie, czyli  po prostu kruche ciasto i jabłka. Właśnie taka najprostsza, najzwyklejsza szarlotka marzyła mi się już od dawna. Jednak jak to zazwyczaj bywa, plany swoją drogą, a realizacja swoją, więc skusiłam się na dodatek świeżego imbiru do jabłek. Takie połączenie jest mi dobrze znane, więc wiedziałam, że na pewno wyjdzie z tego coś dobrego. I nie pomyliłam się:) Szarlotka za sprawą imbirowego aromatu nabrała charakteru i smakuje naprawdę bardzo dobrze. Polecam:)"


Składniki:

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 150 g masła 
  • 3 łyżki cukru 
  • 3 żółtka
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 kg jabłek
  • 3-4 łyżeczki imbiru świeżego

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, cukrem, dodać zimne masło i rozetrzeć w palcach na kruszonkę. Dodać żółtka, zagnieść gładkie ciasto. Podzielić na dwie części, zawinąć w folię spożywczą, włożyć do lodówki na ok. 30 minut. Blaszkę 20 x 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Jedną część ciasta zetrzeć na tarce o dużych oczkach na spód blaszki i delikatnie ugnieść. 

Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st. C z termoobiegiem i piec ok. 15 minut, aż nabierze złotego koloru. Wyjąć ciasto, odstawić na chwilę, żeby przestygło. Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne, zetrzeć na tarce. Dodać imbir starty na tarce i wymieszać. Jabłka wyłożyć na podpieczony spód, na wierzch zetrzeć na tarce lub porwać w palcach pozostałe ciasto. Wstawić do piekarnika i piec ok. 25-30 minut w 180 st. C z termoobiegiem.

/Przepis własny/

27 komentarze:

Avelina pisze...

Do szarlotki nigdy nie dawałam imbiru, tylko zawsze cynamon, ciekawa propozycja, chętnie wypróbuję :)

Majana pisze...

O, z imbirem! Cudny pomysł ,chętnie skorzystam:)

Inspirowane Smakiem pisze...

Mm, dodatek imbiru musi się fajnie komponować.

Kamila pisze...

Pyszne smaki!

pasjonatka pisze...

jak mojej babci.. ;))

Danusia pisze...

Pięknie się prezentuje z tą kruszonką :)

Antenka pisze...

mmmmm musiała byc boska:)
uwielbiam tak aromatyczne ciasta

ankawell pisze...

bo z szarlotką właśnie tak jest - prosta /domowa smakuje cudownie ...

Drui... pisze...

Musi być pyszna! :)

Nemi pisze...

Imbir kusi i nęci!

Anula pisze...

Ciekawe połączenie , może być smacznie

pieczarka mySia pisze...

Zrobię na pewno! Wyglada bosko :)

aga pisze...

Bardzo dziękuję:)

Wiewióra pisze...

super jesienne ciacho! zrobię na pewno :)

Jolanta szyndlarewicz pisze...

Musiała być przepyszna ...i taka z charakterem:) pozdrawiam

MartynCia ^^ pisze...

pyszne ciacho na jesienno-zimową porę ;)

Kaś pisze...

wygląda na taką kruchą i chrupiącą, jak krajanka. pysznie!

basinepichcenie pisze...

Robi wrażenie.
No i imbirowa wersja - mrauuu. Pycha

pigeon pisze...

Właśnie skończyłam pichcić, wyszło mi bardzo płaskie, ale za to mega pyszne. Rodzince zaserwuje chyba z gałką sorbetu malinowego z grycana, wydaje sie ze bedzie pasowało idealnie :) co za oryginalny smak nadaje ten imbir, niesamowite

dziękuje za przepis!

ugotujmyto.pl pisze...

Często najprostsze znaczy najlepsze:)!

judik pisze...

Wyglada pysznie! Z nutą imbiru musi być boska:-)

aga pisze...

Pigeon - tak, to ciasto wychodzi takie niskie, ale ja akurat tak lubię. Z tym sorbetem jako dodatek to jest bardzo dobry pomył:)
Dziękuję i pozdrawiam:)

Ervisha pisze...

Zachwycasz mnie swoimi wypiekami :D

kabamaiga pisze...

Ago genialny pomysł z tym imbirem.

d. pisze...

muszę tego spróbować. zawsze łączę szarlotkę z cynamonem, ale ostatnio coraz bardziej przekonuję się do imbiru.

Anonimowy pisze...

Zrobiłam i wyszło.....BOOOOOOOOOOOOOOSKIE ;)
Mój mąż zjadł sam prawie wszystko !!!
Na jabłka dałam jeszcze pianę z 2 białek,z których zrobiła się beza.Pycha ;)

aga pisze...

Anonimowy - ale się cieszę, że Wam smakowała:) Dziękuję i pozdrawiam:)

Prześlij komentarz