czwartek, 1 listopada 2012

Sernikobrownie



" Cudowne połączenie mocno czekoladowego ciasta z delikatną i kremową masą serową. Połączenie skomponowane idealnie zarówno pod względem smakowym jak i kolorystycznym
Po prostu pyszne:) "


Składniki:

Warstwa serowa:
  • 500 g sera mielonego z wiaderka
  • 1/3 szkl. cukru
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

Warstwa brownie:
  • 50-60 g gorzkiej czekolady
  • 3 łyżki masła
  • 2 łyżki oleju
  • 1 szkl. mąki pszennej
  • 1/2 szkl. kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 szkl. cukru
  • 1/2 szkl. maślanki
  • 2 duże białka
  • 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego

Warstwa serowa: Ser, cukier, ekstrakt zmiksować na gładką masę, dodać jajka, ponownie zmiksować. 
Warstwa brownie: Czekoladę, masło, olej umieścić w misce, w kąpieli wodnej i podgrzewać, aż czekolada się rozpuści. Wymieszać na gładką masę. W średniej misce połączyć mąkę, kakao, proszek do pieczenia, sól. W dużej misce umieścić cukier, maślankę, białka jajek, ekstrakt waniliowy i zmiksować. Dodać rozpuszczoną czekoladę, zmiksować aż całość się połączy. Stopniowo dodawać mączną mieszankę i miksować tylko do momentu połączenia się składników. Odmierzyć ok. 1/2-3/4 szkl. czekoladowego ciasta i odstawić. 
Pozostałe ciasto przełożyć do foremki 20 x 20 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Wlać masę serową, na wierzchu rozprowadzić odłożone ciasto czekoladowe tworząc kleksy. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok. 40 minut w 170 st. C z termoobiegiem.

/Przepis stąd z moimi małymi zmianami/

40 komentarze:

Karmel-itka. pisze...

czarno-biała wspaniała pyszotka.

Magda pisze...

O mniam!!!Wygląda smakowicie..

Aneta Wojciechowska pisze...

mmm, dawno nie jadłam - koniecznie muszę to nadrobić :)

pieczarka mySia pisze...

Kocham się w takich połączeniach smakowych :) żałuję, że nie jesteś moją sąsiadką :)

asieja pisze...

cudnie czekoladowy klasyk!

piotej pisze...

mm, najlepsze ciasto;)

Gosia pisze...

Muszę się do Ciebie wybrać na szkolenie z zakresu pieczenia ciast :)))Każdy kolejny post jest zachwycający. Pozdrawiam

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

Wspaniałe ciasto, uwielbiam brownie:) pozdrawiam

Danusia pisze...

ojjj ja już dawno nie jadłam! mogę kawałek? ;)

Droczilka pisze...

Uwielbiam sernikobrownie. Chętnie porwałabym choć kawałeczek...:-)

Kaś pisze...

jaka śnieżnobiała warstwa sernika - pięknie!

majka pisze...

Wyglada tak wspaniale, ze az mnie scisnelo z zazdrosci, ze mozesz jesc teraz takie pysznosci :)) I nawet nie czuje jak rymuje :)))

Buziaki.

aga pisze...

Chętnie bym Was wszystkich poczęstowała, ale niestety nie został już nawet okruszek, takie było dobre:) Bardzo dziękuję i pozdrawiam:)

ralpheek pisze...

uwielbiam to połączenie smaków i faktur: zakalcowate brownie i ciężki sernik -> wyborne :)

anytsujx pisze...

Aga, to ciasto wygląda obłędnie, uwielbiam takie połączenia smaków, bez zastanowienia porywam jeden kawałek ze sobą, pozdrawiam serdecznie :-).

pasjonatka pisze...

to jest ciasto idealne ;)

milk_chocolate84 pisze...

Ah te Twoje zdjęcia ze zbliżenia.. ;) Cudeńko, jak zwykle..

Majana pisze...

Pyszności , uwielbiamy. Piękne ,apetyczne zdjęcie. Pozdrawiam:)

Kamila pisze...

Cudowne połączenie to prawda! Pozdrawiam

Ola pisze...

ukochane 2 w 1... po prostu

Antenka pisze...

ciasto idealne:)
sernik + czekolada= niebo!

Patyska pisze...

Przepiękne zdjęcie, a sernikobrownie na pewno pyszne - po diecie wypróbuję, przepis zapisuję ;)

Łucja pisze...

ciasto wygląda niezwykle kusząco :) chyba się skuszę :)

Ervisha pisze...

Moje oczy się cieszą jak widza to ciasto :D

Evitaa pisze...

Lubię bardzo! U mnie zawsze ten ser taki kremowożółty, a u Ciebie idealnie biało-czarno :).

mania179 pisze...

Jedno z lepszych połączeń świata!

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Aga! Ja na jednym kawałku nie mogłabym się zatrzymać - zamawiam u Ciebie całą blachę!

Helen pisze...

Ale Ci wyszła ta masa serowo taka śnieżnobiała, u mnie zawsze jest kremowa.

magda k. pisze...

ostatnio taki sernikobrownie za mną 'chodzi', a teraz jeszcze Ty mnie tak pięknie kusisz :)

aga pisze...

Pięknie Wam dziękuję za tyle miłych słów i pozdrawiam wszystkich bardzo gorąco:) a sernikobrownie jak najbardziej polecam do zrobienia na już:)

Dzikowiec pisze...

Wygląda niezwykle apetycznie. Jak za sernikami nie przepadam, tak ten z pewnością bym zjadła :)

Puszek pisze...

Bardzo dobry Mam jedna uwage :-)nastepnym razem dam cale wiaderko sera Piatnica
Bardzo dobre przepisy ,zagladam tu codziennie ,juz kilka wyprobowalam.Nie moglam sie oprzec widokowi brownie i czym predzej je zrobilam

Usagi pisze...

Lubię sernikobrownie, to połączenie moich dwóch ulubionych ciast. Na twoim zdjęciu warstwa twarogu jest tak biała... jak śnieg. Cudowne zdjęcie.

Pozdrawiam

aga pisze...

Puszek - Bardzo miło mi słyszeć, ze ktoś korzysta z moich przepisów:) Cieszę, się też że brownie smakowało:) Dziękuję i pozdrawiam serdecznie:)

asiathinksthings.com pisze...

uwielbiam sernikobrownie!!! Pysznie wygląda! Ja robię zawsze z mlekiem kandyzowanym.

Puszek pisze...

Okazalo sie ze brownie smakowalo i to bardzo ,moi chlopcy zachwycaja sie smakiem i jego zapachem Juz na jutro mam kolejne zamowienie ,dobrze ze zostalo mi jeszcze sera

aga pisze...

Puszek - cieszę się ogromnie, że smakowało:)
Powiem Ci, że ja ostatnio piekłam 3 razy pod rząd, bo ciągle było mało:) Pozdrawiam:)

ugotujmyto.pl pisze...

Pyszne ciasto i zachwycające zdjęcie:)!

gin pisze...

Świetnie wygląda to czarno-białe połączenie :)

Patrycja pisze...

Przepięknie łaciata!

Prześlij komentarz