poniedziałek, 6 czerwca 2011

Jogurtowe ciasto z truskawkami



     " Choć truskawkami zajadamy się już jakiś czas, to na blogu jakoś jeszcze się nie pojawiły, więc tym prostym ciastem tak jakby oficjalnie otwieram u siebie sezon truskawkowy. Przepis pochodzi z majowego miesięcznika Kuchnia, zamieniłam maliny na truskawki, zmniejszyłam ilość cukru i dodałam proszek do pieczenia, gdyż w przepisie nie było. Jest to takie proste ciasto z owocami, które szybko się przygotowuje i jeszcze szybciej zjada, gdyż jest bardzo smaczne:) "


Składniki:

  • 4 jajka
  • 200 g cukru (dałam 100 g)
  • 50 g masła miękkiego
  • 200 ml jogurtu naturalnego
  • 200 g mąki pszennej
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 250 g truskawek

Piekarnik rozgrzać do 180 st. C. Jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę. Dodać masło, jogurt i zmiksować. Dodać mąkę z proszkiem do pieczenia i dokładnie wymieszać, żeby nie było grudek. Foremkę 20 x 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia, wylać ciasto i na wierzchu ułożyć truskawki. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok. 35-45 minut, sprawdzając patyczkiem.

43 komentarze:

slyvvia pisze...

Bardzo lubię takie ciasta, nieodłączny element ciepłych dni :D

milk_chocolate84 pisze...

Ciasta jogurtowe są wspaniałą bazą pod różnego rodzaju sezonowe owoce :) Bardzo apetycznie otworzyłaś sezon truskawkowy :)

pieczarkamysia pisze...

Mmmm... ciasto ja marzenie! Uwielbiam takie. Ja wlasnie tez masz w piekarniku ciasta z truskawkami ;)

Pozdrawiam serdecznie ; )

manoria pisze...

Tak najwyższa pora rozpocząć na blogu sezon truskawkowy, bo jest to przepyszny czas, szkoda, że tak krótki.

Ciasto prezentuje się bardzo smacznie.

Pozdrawiam

ale babka pisze...

pięknie wygląda, aż mi ślinka cieknie!!!

Kamila pisze...

U Ciebie jak zwykle apetycznie!

Doctor pisze...

Takie lekkie i puszyste... ciasto idealne!:)

just-great-food.blogspot.com pisze...

Wygląda bardzo ładnie, jogurtowego jeszcze nie jedliśmy...

słodkosłona. pisze...

jogurtowe zawsze mnie straszą zakalcem!

pysznie się prezentuje. ;)

andzia-35 pisze...

Ale pysznie wygląda i na pewno tak musi smakować, bo jogurtowe to najlepsze ciacha pod słońcem!!! :))

grazyna pisze...

MNiam, jogurtowe z truskawkami - to musi smakować :)

Amber pisze...

O! przerzuciłaś się na truskawki.Pysznie!

Majana pisze...

Jogurtowe ciacha z owocami są przepyszne i Twoje tak właśnie wygląda. Chyba też zrobię :)

wiosenka27 pisze...

Ale cudowne ciasto:)

Danusia pisze...

tez się zastanawiam czy nie zamienić malin na truskawki i chyba tak zrobię, bo ciasto tez mnie skusiło (:

zauberi pisze...

Poproszę kawałek tego pysznego ciacha :)

Trzcinowisko pisze...

Smacznie:)

Barbara pisze...

kiedyś robiłam babkę jogurtową, więc mogę sobie wyobrazić smak tego ciasta. wygląda bardzo smakowicie :)

Arvén pisze...

U mnie dziś jogurtowy rabarbar ;) Ciasta jogurtowe mają w sobie coś uzależniającego...

goh. pisze...

pycha:) truskawki pod każdą postacią wciągam:)

karto_flana pisze...

Oj zjadlabym :)

kuchennefascynacje pisze...

Ciacho palce lizać :)

agata pisze...

jogurtowo i truskawkowo. dla mnie idealnie :)

judik1119 pisze...

Mniam - ciacho pychota - bardzo letnie:)

Karmel-itka. pisze...

ma fajna konsystencję, taka lekko zakalcowatą ;p
i przez to mnie kusi. dodatkowo te świeże truskawki...

Edith pisze...

fajny przepis :) jogurt i truskawki to moje uluione połączenie :)

kabamaiga pisze...

Zaśliniłam monitor i klawiaturę.

piegusek1976 pisze...

jak pysznie u Ciebie-pozdrawiam:))

aga pisze...

dziękuję Wam za wszystkie mile słowa w komentarzach:)
ja to bardzo lubię właśnie takie ciasta z przeróżnymi owocami, a że zaczyna nam się lato to będzie naprawdę duży owocowy wybór:)
Pozdrawiam:)

DaisyDukes pisze...

proste i smaczne - tak jak lubię :)

Kini^^ pisze...

wygląda przepysznie :)

magda k. pisze...

Uwielbiam to ciasto, wyszło Ci wspaniale :)

Szarlotek pisze...

Proste, smaczne, niezawodne...wprost rewelacyjne. Klasyk nad klasyki. Poproszę szczodry kawałek ;D
Miłego dnia ;)

burczymiwbrzuchu pisze...

Wygląda fantastycznie! I jestem przekonana, że smakuje tak jak wygląda! Pozdrawiam

aga pisze...

dziękuję:)

Nemi pisze...

Uwielbiam ciasta z truskawkami:) Zdjęcie rewelacyjne, aż bym się poczęstowała kawałeczkiem:)

Pluskotka pisze...

Masz takie apetyczne zdjęcia, że nawet jakbyś powiedziała, że to obrzydliwe ciasto, to nie uwierzę. :)

Anonimowy pisze...

Super ciacho,mało pracy,
efekt smaczny.

magda k. pisze...

wyszło świetnie, pozwoliłam sobie zalinkować na moim blogu :) Pozdrawiam

aga pisze...

magda k. - dziękuje i ciesze się, że smakuje:)

Anonimowy pisze...

mi wyszed zakalec:(

aga pisze...

Anonimowy - wielka szkoda, bo takie z owocami są bardzo smaczne. Może składniki nie były w temperaturze pokojowej, może coś z piekarnikiem, no nie wiem.
Mogę Ci polecić bardzo proste ciasto z owocami i powinno wyjść bez problemu. Rabarbar możesz sobie wymienić na dowolny owoc jaki lubisz.
http://kulinarnespotkania.blogspot.com/2012/05/norweskie-ciasto-z-rabarbarem.html
Jeżeli zależy Ci koniecznie na jogurtowym to wypróbuj te:
http://kulinarnespotkania.blogspot.com/2011/08/jogurtowe-ciasto-z-nektarynka.html
http://kulinarnespotkania.blogspot.com/2012/03/cytrynowe-ciasto-jogurtowe.html

Anonimowy pisze...

czy można użyć mąki razowej?

Prześlij komentarz