piątek, 9 września 2011

Kruche ciasto ze śliwkami



" Maślane kruche ciasto i kwaskowe śliwki to naprawdę pysznie zgrany duet. Ciasto jest bardzo smaczne i nie można sobie odmówić kolejnego kawałeczka, a właściwie to po co sobie odmawiać takiej pysznej przyjemności:) Szkoda tylko, że to ciasto zrobiłam z połowy porcji, bo bardzo szybko zniknęło, a ja czuje pewien niedosyt, wiec pewnie będzie smaczna powtórka:) "


Składniki:

  • 6 żółtek
  • 1 kostka masła lub margaryny
  • 4 łyżki cukru
  • 3 1/2 szkl. mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ok. 1 kg śliwek

Śliwki umyć, osuszyć, przekroić na połówki i usunąć pestki. Do mąki dodać zimne masło i rozetrzeć na kruszonkę, dodać pozostałe składniki i szybko zagnieść ciasto. Podzielić na dwie części: 3/4 i 1/4, każdą zawinąć w folię spożywczą i włożyć do zamrażalnika. Foremkę o wymiarach 25 x 35 cm wyłożyć papierem do pieczenia, na spód zetrzeć na tarce większą część ciasta, lekko docisnąć i ułożyć śliwki skórką do dołu.  Na wierzch zetrzeć na tarce pozostałe ciasto. Wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 st. C i piec ok. 40 minut. Po wystygnięciu oprószyć cukrem pudrem.




39 komentarze:

Monisia pisze...

Zgadzam się! idealny duet,a śliwki uwielbiam w takich ciastach;)piękne!

pieczarka mySia pisze...

Czt mowilam, ze kocham Twoje ciasta? Dziekuje, ze jestes ;* bo zyje dzieki Twoim ciastom ; )

majka pisze...

Ach, jakie piekne! Cos czuje, ze ja tez nie moglabym odmowic sobie kolejnego kawaleczka :)

Pozdrawiam.

slyvvia pisze...

Coś na weekend. Krucho, śliwkowo, smacznie :D

Myszki in cucina pisze...

Na pewno wypróbuję! Większość składników jest w lodówce, kupię tylko śliwki i ciasto gotowe :)

Kini^^ pisze...

Pamiętam, że swoje pierwsze kruche ciasto również piekłam ze śliwkami :) świetne połączenie :)

turlaczek pisze...

Pysznie. Ten śliwkowy mus ma przepiękny kolor :) lubię, jak z owoców w cieście robi się coś tak aksamitnego :)

zauberi pisze...

plizzzz! Jeszcze obiadu nie jadłam a tu takie ciacho

Amber pisze...

Wygląda wspaniale!
Dla mnie to śliwkowa szarlotka.
Pięknie skomponowana.

Gosia pisze...

Wygląda tak, że chce się zjeść pół blachy z miejsca. Coż począć...Ta śliwkowa warstwa powoduje, że mam ochotę jechać do sklepu po śliwki i upiec to ciacho:-)

Wiewióra pisze...

Prezentuje się niebiańsko!!! zamarzył mi się taki placek...

Danusia pisze...

Ze śliwkami robiłam w tym roku tylko knedle. Jakoś nie umiem się zabrać za upieczenie jakiegoś ciasta. Twoje wygląda pysznie, może się skusze (:

Kulinarnie pisze...

Pycha ! Piękne :)

Duś pisze...

Pyszny placuszek! :)

Kasia pisze...

ciacho wygląda wspaniale :) śliczne zachęcające zdjęcia! mniam :)

Hania-Kasia pisze...

Wygląda bejecznie! Narobiłaś mi smaku.

OSa pisze...

Bardzo, bardzo apetyczne.

Majana pisze...

Pysznie wygląda to ciasto! Kruche i śliwki to dobry pomysł :)

Avelina pisze...

Pyszne ciasto, oj zjadłabym kawałeczek :)

Nemi pisze...

Wygląda bajecznie!

mania179 pisze...

To jest klasyka, ale jaka cudowna. Z koleżanką zjadłyśmy ostatnio pół blachy, takiego gorącego. Wiem, że niezdrowo, ale jak pysznie ;>>

Emma pisze...

uwielbiamy takie ciasta :)

Anonimowy pisze...

wlasnie wystyglo, jest baaardzo smaczne. pozdrawiam, ola

MałgosiaZ pisze...

przepiękne ciasto! pyszne!

Domi w kuchni pisze...

Jej.... kusi to Twoje ciasto! Tak chętnie bym je zrobiła, ale śliweczki musiałabym gdzieś kupić :)

anytsujx pisze...

Wow, co za ciasto, co za duet, piszę się na więcej niż jeden kawałek ... pyszności !:)

Pozdrawiam :)

aga pisze...

pięknie Wam dziękuję za te wszystkie serdeczne słowa w komentarzach:)
Ola - cieszę się, że smakuje:)

Anonimowy pisze...

Właśnie włożyłam do piekarnika,nie mogę się doczekać :)))

Anonimowy pisze...

Wyjęłam i jem jeszcze ciepłe! PYCHA :)))

Crust and Dust pisze...

kolejna odsłona śliwek. Piękne kolory!

aga pisze...

Anonimowy - dziękuję i bardzo się cieszę, że ciacho smakuje:) Pozdrawiam serdecznie:)

kolorowo w kuchni pisze...

witam, właśnie zrobiłam to ciasto-siedzi w piekarniku- a ja nie mogę się doczekać pożarcia go..twoje tak ślicznie wygląda!

kolorowo w kuchni pisze...

no i przepis jest i na moim blogu-dziękuję:) fajne to ciacho!

gobos pisze...

Rzeczywiście jest pyszne i apetycznie wygląda,tylko ja daję 8 łyżek cukru.(słodycz z kwaskowością...)

Anonimowy pisze...

Właśnie wystygło. Niestety ciasto tylko wygląda ładnie:(. Drugi raz nie skorzystam...

Anonimowy pisze...

Ciasto jest okropne !!! przy zagniataniu było za suche !!!! Robię pełno ciast , co chwile i nigdy nie trafiłam na tak okropny przepis !!! Może złe proporcje ?

Anonimowy pisze...

właśnie zrobiłam:) pyszne, ale trochę mało słodkie:) więc polecam wsypać kilka łyżek cukru wiecej:)

Anonimowy pisze...

ciasto robione, spod niedobry, suchy i twardy :( napewno nie kruchy...

Daria Klepacz pisze...

Ile ciasto powinno być w zamrażalniku ? :)

Prześlij komentarz