piątek, 16 września 2011

Murzynek z serem i brzoskwiniami



" Po ostatnich śliwkowych wypiekach naszła mnie ochota na murzynka, ale że w lodówce napotkałam ser, więc wymyśliłam sobie, że zrobię jeszcze dodatkową warstwę serową. Dorzuciłam też świeże brzoskwinie, żeby był taki fajny akcent owocowy. I takim to sposobem powstało naprawdę bardzo pyszne ciasto. Kakaowy spód, delikatna i wilgotna masa serowa, a do tego soczyste brzoskwinie. Pycha:) "


Składniki:

Ciasto:
  • 1 szkl. mąki pszennej
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 kostki margaryny
  • 1/2 szkl. cukru
  • 2 łyżki kakao
  • 3 łyżki wody

Masa serowa:
  • 500 g sera mielonego
  • 2 jajka
  • 1/3 szkl. cukru
  • 1 torebka budyniu waniliowego
  • 3 brzoskwinie

    Brzoskwinie przekroić na połówki, usunąć pestki i pokroić na mniejsze cząstki.
    Przygotować ciasto: margarynę, cukier, kakao i wodę umieścić w garnku. Postawić na małym ogniu i rozpuścić, zostawić do przestygnięcia. Następnie dodać żółtka, mąkę z proszkiem i zmiksować. Białka ubić na pianę i delikatnie łyżką wymieszać z ciastem. Foremkę o wymiarach 20 x 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia i przełożyć ciasto.
    Przygotować masę serową: ser, jajka, cukier, budyń umieścić w misce i wszystko razem zmiksować. Wylać na ciemne ciasto i na wierzchu ułożyć cząstki brzoskwiń. Wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 st. C i piec ok. 50 minut. 


    55 komentarze:

    Nemi pisze...

    Piękne, bardzo kuszące ciasto;) Zapisałam przepis:)

    Edith pisze...

    wygląda pięknie, a przepis dodaje do tych do wykonanie w najbliższym czasie :)

    Patrycja pisze...

    Efekt jest zaskakująco miły dla oka! I dla podniebienia z pewnością też...

    slyvvia pisze...

    Cudowne ciasto. Uwielbiam czekoladowe, a z serem i brzoskwiniami musi smakować doskonale :D

    Ivka pisze...

    Pychotka, uwielbiam połączenie sernika z czekoladowym spodem.

    Amber pisze...

    Świetny pomysł .
    A ciasto jest takie kolorowe.
    Na pewno pyszne!

    Gosia pisze...

    Najlepsze wydanie sernika: kakaowy spód, masa serowa i owoce. Najbardziej w serniku lubię właśnie brzoskwinie. Twój sernik wygląda apetycznie i pięknie:-)

    zauberi pisze...

    super wygląda! :)

    degustatorka pisze...

    Pięknie się prezentuje i z pewnością smakuje rewelacyjnie. Świetny pomysł.

    Doctor pisze...

    Śliczne kolory! Smak musi być równie udany ;)

    Eilan pisze...

    Uwielbiam murzynka! I kocham sernik, nawet nie pomyślałam, że można to połączyć :) Przepis zapisany, na pewno go wypróbuję :)

    Kini^^ pisze...

    takie ciasta to ja lubię! :)

    monami pisze...

    cudowne :)

    burczymiwbrzuchu pisze...

    Uwielbiam sernikobrownie, więc murzynek z serem, a do tego z brzoskwiniami na pewno mi zasmakuje :)

    Aciri pisze...

    Przepięknie wygląda! Bardzo lubię murzynko-serniki:)

    deserowo pisze...

    Pięknie wygląda! też chciałam dzisiaj zrobić murzynka, ale w wersji podstawowej ;) może dobrze, że zaczekałam, teraz może zrobię coś bogatszego! :)

    Tyna pisze...

    Musi być przepyszne:)

    Danusia pisze...

    Nie mogę się nadziwić, że te kawałki są tak prosto pokrojone (:

    Majana pisze...

    Piękny i apetyczny murzynek!:)

    Monisia pisze...

    Świetne ciacho;) Połączenie kakaowego murzynka i delikatnej serowej masy budzi moją smakową wyobraznię;)

    martex.82 pisze...

    Ale śliczne ciacho,kolorystycznie i smakowo świetnie uzupełniające się warstwy, zapisuję :)

    kuchennefascynacje pisze...

    Kolejny genialny wypiek :) Obłędne !!! Przepis zapisany :)

    słodkosłona. pisze...

    wspaniały. ;)

    zapisuję.

    Domi w kuchni pisze...

    Uwielniam sernik z brzoskwiniami, ale nigdy nie łączyłam go z murzynkiem :)

    Anonimowy pisze...

    Witam!Strasznie mi Pani narobila apetytu na to ciacho :-) Mam pytanie rzędu czy zamiast twarogu może być serek z wiadereczka?? Bo akurat mam w lodowce... :-)

    mania179 pisze...

    Jakie piękne!!

    slodkiefantazje pisze...

    Takie połączenie jest faktycznie pycha... a dodatkowo wygląda obłędnie :)... częstuję się wirtualnym kawałeczkiem i zapraszam do siebie na małe co nieco z gruszkami :) pozdrawiam, Kasia

    andzia-35 pisze...

    ale zdjęcia piękne!!! A ciacho, wiadomo, jak to u Ciebie....bardzo apetyczne!

    aga pisze...

    Pieknie Wam dziekuje za takie mile slowa:-) i naprawde polecam takie smakowite polaczenie murzynka i sernika:-)

    Anonimowy - bedzie dobrze z takim serem, ja tutaj wlasnie uzylam sera mielonego z wiaderka. Mam nadzieje, ze bedzie smakowac:-) Pozdrawiam serdecznie:-)

    nat. pisze...

    swietne polaczenie kolorystyczne! Musi byc przepyszny :)

    Avelina pisze...

    Szukałam pomysłu na ciasto do jutrzejszej kawy i szkoda, że tu wcześniej nie zajrzałam, z przyjemnością zjadłabym kawałek.

    veggie pisze...

    wspaniałe ciacho, wygląda baaardzo apetycznie :-)

    Anonimowy pisze...

    Mniam mniam pchaaaaa !!!!!!!

    kibi007 pisze...

    Piękne jest to zdjęcie, nawet czuję zapach brzoskwiń i murzynka :D

    judik1119 pisze...

    Wygląda zachwycająco!:) Wiedziałam o istnieniu serniko-brownie ale o murzynko-serniku nie miałam pojęcia!:) Coś wspaniałego i pysznego:)

    kruszyna pisze...

    O rany, dostałam ślinotoku na sam widok... Ciacho wygląda genialnie, aż się boję zapytać jak smakowało, bo chyba już tego nie jestem sobie w stanie wyobrazić... :)

    Grażyna pisze...

    Ja ostatnio musiałam wykorzystać morele i zastanawiałam się co by tu ubiec. Szkoda, że nie wpadłam na pomysł upieczenia sernika bo narobiłaś mi ochoty Agnieszko :)

    Monica pisze...

    Jeśli smakuje jak wygląda, to kradnę całą blachę i uciekam :)))

    Pozdrawiam serdecznie!

    aga pisze...

    dziękuję:) i proszę częstujcie się, ale tylko wirtualnie, bo już nie ma po nim ani okruszka:)

    anytsujx pisze...

    Ciasto jest bajeczne, częstuję się wirtualnie ....

    Anonimowy pisze...

    ojej ale smak narobilo to zdjecie
    przepis napewno wyprubuje

    Emma pisze...

    czy świeże brzoskwinie można zastąpić tymi z puszki?
    i jakiego sera używasz? mielonego w domu czy z wiaderka? ja zwykle wybieram ten pierwszy, a jak z wiaderka, to president. myślisz, że będzie dobry? :)

    aga pisze...

    Emma - brzoskwinie, oczywiście mogą być z puszki, trzeba je tylko odsączyć, żeby nie było za dużo soku na nich.
    Ja używam zazwyczaj sera z wiaderka, więc myślę, że będzie dobry.
    Jak się zdecydujesz na pieczenie, to daj znać jak wyszedł:) Pozdrawiam :)

    klementynka pisze...

    własnie robie to ciasto, zamiast brzoskwiń dałam truskawki i kiwi, zobaczymy co wyjdzie:) jak na razie pachnie w całym domu a mąż już się czai koło piekarnika:))

    basia pisze...

    dolączam do grona entuzjastow tego ciasta, juz zapisuje przepis.

    aga pisze...

    klementynka - z truskawkami i kiwi to zapowiada się super efekt, zarówno smaczny jak i wizualny:)
    basia - serdecznie polecam:)

    Anonimowy pisze...

    Nie mogłam się powstrzymać juz wziełam sie za robote , jest prze apetyczny .Pozdrawiam

    aga pisze...

    Anonimowy - dziękuję i mam nadzieję, że będzie Ci smakował:)

    Anonimowy pisze...

    mam pytanie czy ten budyn ma byc zrobiony czy wsypac zawartosc torebki prosze o szybka odpowiedz bo chcialabym juz go zjesc

    aga pisze...

    Anonimowy - wsypujesz do sera proszek budyniowy.
    Pozdrawiam:)

    Anonimowy pisze...

    dziekuje za odpowiedz zrobilam ciasto wyszlo bardo dobre pozdrawiam

    aga pisze...

    Anonimowy - bardzo się cieszę, że murzynek posmakował:) Pozdrawiam:)

    Anonimowy pisze...

    Wyśmienite polecam:)

    Anonimowy pisze...

    zrobiłam na święta, ładnie wygląda, może tylko trochę za suchy ten murzynek, ale smaczne

    Anonimowy pisze...

    i żeby nie powstał taki jak widać zakalczyk , trzeba pie4c o wiele dłużej - dla niewprawionych- test suchego patyczka.Czas podany i to przy takiej temperaturze to nieporozumienie. Sprawdzone.

    Prześlij komentarz