poniedziałek, 10 stycznia 2011

Budyń waniliowy



   " Po tych wszystkich cytrusowych aromatach zachciało mi się trochę innych słodkości, czegoś takiego mniej wyszukanego, a bardziej domowego, swojskiego... I od razu na myśl przyszedł mi budyń:) Taki delikatny, waniliowy... z dodatkiem soku malinowego, mniam... Pycha! "

Przepis oryginalny tutaj


Składniki:

  • 2 szkl. mleka
  • 1 łyżeczka masła
  • 1-1,5 łyżki cukru
  • 1,5 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej

1,5 szkl. mleka zagotować z masłem, cukrem i ekstraktem. Pozostałe pół szklanki mleka wymieszać z mąką, aby nie było grudek. Do gotującego się mleka dodać przygotowaną mieszaninę, zmniejszyć płomień i ciągle mieszać do zgęstnienia i zagotowania się budyniu. Przelać do przygotowanych naczynek i podawać na ciepło lub zimno.

30 komentarze:

Patrycja Reszko pisze...

Z sokiem malinowym jest najlepszy!

Dusia pisze...

Domowy budyń to dla mnie coś nowego, pewnie smakuje o wiele lepiej ;)

Anonimowy pisze...

Przygotowywałam już budyń z przepisu Doroty, może teraz czas na ten? Uwielbiam domowy budyń! ;)

Hania-Kasia pisze...

Bardzo lubię budyń z sokiem, ale jeszcze nigdy nie robiłam domowego - zawsze korzystałam z gotowego, z torebki. Fajny pomysł, aby zrobić go samodzielnie - to przecież nic trudnego. Mógłby fajnie smakować z prawdziwą wanilią.

Maggie pisze...

Budyn uwielbiam, najbardziej ten czekoladowy wedlug Nigelli. Moze i na taki waniliowy sie skusze?

Myszki in cucina pisze...

Właśnie odkryłam Twój blog i jestem zachwycona :) Super przepisy i przepiękne zdjęcia! Budyń jest moim dobrym przyjacielem i wreszcie mam przepis, żeby sama spróbować zrobić go w domu! Pozdrawiam

Anucha pisze...

Zazwyczaj robię taki z torebki, ale chyba przyszła pora zmienić przyzwyczajenia. Bo przede wszystkim zdrowiej i wygodniej:)
Narobiłaś mi smaka na taki pyszniutki budyń:)
Pozdrawiam serdecznie:)

Izaa pisze...

taki domowy budyń jest pyszniutki....:)

Nette7 pisze...

Idę do kuchni... zdecydowanie mam ochotę na budyń. Tym właśnie się kończy wieczorne odwiedzanie blogów kulinarnych... ;)

Anonimowy pisze...

Aga, ja też już jestem "coraz bliżej" domowego budyniu. Jeszcze nie miałam odwagi spróbować, ale muszę to w końcu zrobić:) Pzdr Aniado

Majana pisze...

Jeszcze nie robiłam budyniu domowego. Trzeba będzie kiedyś spróbować. Pysznie wygląda :)

Amber pisze...

Wygląda wspaniale! Jak dawno nie robiłam.Bardzo mnie zachęciłaś.

Paula pisze...

ja wolę bez soku, ale i tak jest pyszny! :)

kasiaaaa24 pisze...

To zdjęcie powoduje u mnie ślinotok :) Niby nie wiele widac, ale pobudza zmysły :)

magda k. pisze...

właśnie taki lubię najbardziej, koniecznie z sokiem :) zapisałam i spróbuję zrobić swój własny budyń :) pozdrawiam

dorota20w pisze...

budynie są mniam !

Kasia pisze...

Przez tatę najbardziej lubię właśnie waniliowy :) A do tego sok ze 'swoich' malin. Uściski!

Mary pisze...

Lubię budynie! Myślę, że sokiem smakuję jeszcze lepiej,nie?

Anonimowy pisze...

Domowy budyń jest najlepszy na świecie :) ja akurat robię ze skrobią kukurydzianą, bo dietetyczny, ale próbowałam już różnych wersji.
A Twój przypomina mi dzieciństwo, mmm.

zjedz_mnie pisze...

A mnie właśnie wczoraj naszło na budyń, spałaszowałam ze smakiem, czekoladowy, bez soku ;] Zapachniało dzieciństwem...

Winet pisze...

O, dokładnie taki, jak lubię najbardziej - prosty i bezproblemowy, bez żółtek (choć i z nimi też jest pyszny) i koniecznie z wanilią. I z sokiem. I zawsze ciepły. Twój jest przeapetyczny w swojej prostocie
Pozdrawiam :)

Karolina pisze...

To się Aguś zgrałyśmy z tymi budyniami - ja też ostatnio zrobiłam :) Pozdrawiam :)

anytsujx pisze...

Na tym zdjęciu wygląda tak apetycznie, że wnet idę do kuchni sobie zrobić ....
Pozdrawiam :)

Kaś pisze...

kubek pełen słodyczy. uwielbiam budyń :)

Karolina pisze...

Widać, że pyszny no i domowy! :)

asieja pisze...

o tak.. przyjemnie słodki, kremowy i domowy. lubię.

aga pisze...

slicznie Wam dziekuje za mile komentarze:)

Anonimowy pisze...

milion razy lepszy od kupnego!

Russkaya pisze...

Na pewno pyszny! Uwielbiam domowe budynie :) Przepis zapisuję i w najbliższym czasie sprawię sobie budyniową ucztę! :)
Pozdrawiam,
Milena

Russkaya pisze...

Zrobiłam! Pychotka! :)

http://dzismamochotena.blox.pl/2011/01/Domowy-budyn-waniliowy.html

Prześlij komentarz