wtorek, 4 stycznia 2011

Pierogi ruskie



   " Chyba każdy zna przepis na ruskie pierogi: ziemniaki, twaróg, cebulka, sól i dużo pieprzu!!! Jeden przewiduje trochę więcej ziemniaków, inny trochę więcej sera, ale zawsze możemy dostosować te proporcje do swoich własnych upodobań smakowych. 
Ja zawsze robię farsz tak na oko, jednak tym razem postarałam się to wszystko poważyć i pomierzyć:) Farsz z ziemniaków i sera obowiązkowo doprawiam dużą ilością świeżo mielonego czarnego pieprzu, który idealnie podkreśla jego smak. Ruskie pierogi lubię sobie zjeść z podsmażoną cebulką lub z kwaśną śmietaną, a czasami nawet z tym i z tym jednocześnie:) "


Składniki:

Ciasto:
  • 3 szkl. mąki pszennej
  • 3/4-1 szkl. ciepłej wody
  • 1/2 łyżeczki soli

Farsz:
  • 500 g twarogu
  • 500 g ziemniaków
  • 3 cebule
  • sól
  • świeżo mielony czarny pieprz

Ziemniaki ugotować,  trochę przestudzić i razem z twarogiem przepuścić przez praskę lub zmielić w maszynce do mielenia. Cebule pokroić w kostkę i podsmażyć na złoto, przestudzić i dodać do farszu. Całość dokładnie wymieszać i doprawić solą i sporą ilością świeżo mielonego pieprzu. 
Mąkę wymieszać z solą, dodawać wodę i  zagniatać ciasto, aż będzie gładkie, miękkie i elastyczne. Ciasto podzielić na 3 porcje, każdą cienko rozwałkować i szklanką wycinać krążki. Na każdy krążek ciasta nakładać łyżeczką farsz i dokładnie zlepić brzegi. Zagotować wodę, posolić i do wrzątku wrzucać pierogi,  gotować ok. 1 minuty od wypłynięcia.Wyjąć i podawać z podsmażoną cebulką lub kwaśną śmietaną.

31 komentarze:

Majana pisze...

Pyszne pierożki! Uwielbiam ruskie i każde właściwie. Ślicznie wyglądają u Ciebie.
Pozdrawiam:)

Patrycja Reszko pisze...

Ruskie uwielbiam i właściwie też robię "na oko"

Kasia pisze...

I ja uwielbiam! :) Ostatnio preferuję raczej odsmażane ;)

Moja Kawiarenka pisze...

Takie zwykłe (niby?) a takie dobre :-)

Karmel-itka pisze...

ruskie to moje ulubione pierogi.
nigdy nie zapomnę smaku tych pyszności spod ręki Mamy mojego chłopaka. och, nawet Babcia ich nie przebiła.

marta jadczak pisze...

A ja do farszu dodaję suszoną miętę. Smak obłędny po prostu!

Anucha pisze...

I za mną chodzą właśnie ruskie. Ale narobiłaś mi smaku.
Też robię na oko.
Pozdrawiam serdecznie:)

Winet pisze...

Ruskie ruskimi ale jakże apetyczne zdjęcie! Aż nabrałam ochoty na taką smażoną cebulkę :)Ostatnio do ruskich podaję koniecznie czysty barszczyk- idealny duet nie tylko na święta ;)

wiosenka27 pisze...

Oj, jak dawno nie jadłam. Pysznie wyglądają:)

ewelajna Korniowska pisze...

Agnieszko, to dla mnie ? Na kolację...? No..., nie trzeba było...:) Z cebulka pycha...! Ależ mi narobiłaś ochoty...

Paula pisze...

ale smaku narobiłaś...:)

Violiśka pisze...

Wyglądają bardzo apetycznie!:)

ozzie pisze...

Strasznie apetyczne zdjęcie!!!! Ta cebulka pięknie wysmażona, fantastyczne! I masz racje duuuuużo pieprzu:)

Ewam pisze...

Zdjecie wyglada tak apetycznie ,ze az mnie przeraza,ze zaraz monitor polkne!!!alez apetyczne te Twoje pierozki!!

Karolina pisze...

Śliczne zdjęcie :) Ja jeszcze mam zamrożone ze świąt ;P

kasiaaaa24 pisze...

Ulubione pierogi moje i mojego Męża :) PYCHOTKA!!!!

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Ach, ruskie to moja wielka słabość! Twoje cudne!
Pozdrawiam:)

Amber pisze...

Aga, jak ja lubię ruskie!Naprawdę bym się do nich chetnie dobrała...

Karolina pisze...

Uwielbiam ruskie!!! Miłość od pierwszego kęsa :) Pozdrawiam serdecznie :)

margot pisze...

piękne i smakowite te pierogi
p.s uwielbiam je

Buziaczek pisze...

Uwielbiam ruskie pierogi!

ana pisze...

Ruskie to dla mnie numer jeden w rankingu pierogów.

Russkaya pisze...

Pierogom ruskim serce oddałam już w dzieciństwie :) I jaka to piękna, bezwarunkowa i bezinteresowna miłość... rzadko taka się zdarza, prawda? ;)))
Twoje wyglądają OBŁĘDNIE! Aż ślinka leci...

aga pisze...

Wszystkim bardzo serdecznie dziekuje:)
widze, ze pierogi ruskie to maja wziecie:)

majka pisze...

Jakie urocze pierozki :) Nie uwierzysz ale ja ruskie jadlam tylko raz w zyciu :) I jeszcze nigdy nie robilam w domu.

piegusek1976 pisze...

piękne zdjęcia !!!

bryssska pisze...

ja robienie ruskich opanowałam do perfekcji, moja mała trzylatka nie może bez nich żyć i co dziennie musi taką porcję pierożków wsunąć, więc mam ich trochę zamrożonych no i zawsze muszę mieć ser w lodówce jakby jakimś cudem ich już brakło

arek pisze...

To sa moje ulubione pierogi - twoje wygladaja na na prawde pyszne! Dla mnie bomba!

agnieszka pisze...

To jest zdecydowanie najlepszy przepis na ciasto pierogowe. Dokładnie taki sam dostałam kiedyś od swojej babci :) Czasem jeszcze dodaje niecałą łyżkę oleju słonecznikowego podczas wyrabiania ciasta. Polecam!

maamusi pisze...

Smaki dzieciństwa :) Pyyycha...

Paweł pisze...

Pamiętam czasy kiedy chodziło się w koszulkach z napisem nie lubię ruskich. To był front, a na plecach pierogów. Ale kto nielubi ruskich pierogów. Ja uwielbiam. Przepis ekstra. Zapraszam do www.kuchniafaceta.pl

Prześlij komentarz