czwartek, 6 stycznia 2011

Ciasteczka z pomarańczami



   " Tak mi posmakowały ciasteczka cytrusowe, że zrobiłam do nich kolejne podejście. Skorzystałam z tego samego przepisu z książki "Muffiny-małe, ale za to przepyszne", ale zrobiłam całkowicie pomarańczowe ciasteczka. Skórkę pomarańczową dałam zarówno do ciasta jak i do pomarańczowej glazury przez co wyszły takie intensywnie pomarańczowe. Są naprawdę pyszne:) Ciasteczka bardzo dobrze smakują też zupełnie same, bez glazury, są wtedy takie delikatnie maślane o lekko pomarańczowym smaku. "


Składniki:    (ok. 40 sztuk)

  • 200 g mąki pszennej
  • 125 g masła
  • 100 g cukru
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • skórka z 1 pomarańczy
  • 2 łyżki soku z pomarańczy
  • 2 łyżki dżemu pomarańczowego

Pomarańczę sparzyć, wyszorować, zetrzeć z niej skórkę i wycisnąć sok. Masło utrzeć z cukrem na gładką masę, dodać jajko, połowę skórki z pomarańczy, mąkę, sól, proszek i dokładnie zmiksować. Z ciasta formować kulki mniejsze trochę od orzecha włoskiego, układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w ok. 5 cm odstępach i delikatnie je spłaszczyć. Piekarnik nagrzać do 180 st. C z termoobiegiem, wstawić ciasteczka i piec 10 minut. Upieczone ciasteczka wyjąć z piekarnika, przełożyć na kratkę i zostawić aby ostygły. Dżem pomarańczowy wymieszać z sokiem z pomarańczy, pozostałą skórką pomarańczową i powstałą glazurą posmarować ciasteczka.

33 komentarze:

chantel pisze...

bardzo apetyczne

Dusia pisze...

potwierdzam, bardzo apetyczne i chyba kiedyś wypróbuję

ewelajna Korniowska pisze...

Agnieszko Droga, piękna jasność u Ciebie, a ciasteczka wyglądają przepysznie!
Pozdrawiam zimowo i domowo!

flusso pisze...

Jak słonecznie wyszły, piękne :)

wiosenka27 pisze...

Wspaniałe:)

Gosia pisze...

Dla mnie totalny powiew lata (ach ten pomarańczowy kolorek...)

ozzie pisze...

wyglądają niezwykle kusząco:)

Anucha pisze...

aż mi ślinka cieknie:)Kuszą swoim wyglądem.
Bardzo lubię cytrusowe wypieki. I kto wie, może niebawem i ja będę się nimi zajadać:)
Pozdrawiam serdecznie:)

Eff pisze...

A ja zrobiłam dziś orange curd, ciągnąc fazę pomarańczową :). Też się nadaje do ciasteczek.
Bardzo podoba mi się ta glazura!

anytsujx pisze...

Ciasteczka wygladają ślicznie, z pomarańczą to dopiero musi pysznie smakować ...

Patrycja Reszko pisze...

Bardzo, ale to bardzo apetyczne. Uwielbiam pomarańczowe!

Anonimowy pisze...

Wspaniałe! I takie ładnie wyglądają z kawałkami pomarańczowych skórek...

Agata pisze...

Uwielbiam cytrusowe ciasteczka! pycha ;) pokradam sztuk kilka ;)

kasiaaaa24 pisze...

Spadasz mi z nieba z tym przepisem, bo ostatnio szukałam właśnie inspiracji na ciastka pomarańczowe :) Dzięki!

piegusek1976 pisze...

pieknie wyglądają-poczęstowałabym się chętnie :)

dorota20w pisze...

śliczne !

Majana pisze...

Cytrusowe ciacha są pyszne. Wyglądają cudnie!:)

magda k. pisze...

prezentują się wyśmienicie, cudowne ciasteczka :) pozdrawiam serdecznie

Panna Malwinna pisze...

chyba sama się w końcu na nie skuszę. zawsze jak przeglądam tę książeczkę zatrzymuję się na nich. skoro takie pyszne, w końcu w weekend wezmę się za pieczenie ich;)

pozdrawiam

Kasia pisze...

Aguś jak u Ciebie ostatnio cytrusowo! :-) Podoba mi się ta glazura na ciasteczkach. Buziaki ;*

Paula pisze...

wyglądają jak ciasteczka idealne na zimę :)

Ania pisze...

Ale ślicznie wyglądają! I z pewnością są przepyszne!

Ewam pisze...

O tej porze roku pomarancze sa dla mnie najulubienszym owocem,dlatego te ciasteczka tak mnie kusza...sa piekne i ten kolorek,taki orzezwiajacy nasza obecna szara rzeczywistosc

Karmel-itka pisze...

o rety, rety!
pyszności pomarańczowe upatrzyłam tu dzisiaj ;]
takie ładne i smakowite.

Mary pisze...

Cudowne!! :)

Kasia pisze...

cudowne:)

Usagi pisze...

O rany. Takim smakołykiem po oczach od rana. I cały dzień będą mi teraz pachniały...

lo pisze...

Cudowne są te ciasteczka. Lubię takie cytrusowe aromaty w wypiekach. Pozdrowienia noworoczne.

asieja pisze...

takie słoneczne!

bryssska pisze...

mała rozkosz dla podniebienia

Kaś pisze...

maślane i pomarańczowe? to muszą być wyborne

aga pisze...

troche mnie nie bylo, ale juz jestem:) i chcialam Wam wszystkim bardzo serdecznie podziekowac za odwiedziny i mile slowa w komentarzach:)
Pozdrawiam Was cieplutko:)

myniolinka pisze...

ależ musiało pachnieć! prawdziwy powiew wiosny, takie sloneczne że aż się cieplej na duszy robi :)

Prześlij komentarz