poniedziałek, 31 stycznia 2011

Spaghetti aglio olio e peperoncino



     " Bardzo znana, klasyczna włoska potrawa, czyli spaghetti z czosnkiem, oliwą i ostrą czerwoną papryczką. Wystarczy kilka prostych składników, aby otrzymać naprawdę smaczne danie. "


Składniki:

  • 250 g makaronu spaghetti
  • 5 ząbków czosnku
  • 6 łyżek oliwy z oliwek
  • 1 ostra papryczka lub 2-3 szczypty suszonej
  • natka pietruszki
  • sól, pieprz

Makaron ugotować al dente. Czosnek obrać i drobno posiekać, papryczkę przekroić, usunąć pestki i pokroić w drobną kostkę. Na patelnię wlać oliwę, dodać czosnek, papryczkę i smażyć na małym ogniu, aby czosnek się delikatnie zrumienił. Dodać ugotowany makaron, doprawić do smaku solą, pieprzem i całość delikatnie wymieszać. Przełożyć na talerze i posypać posiekaną natką. Można jeszcze dodatkowo posypać tartym parmezanem.

36 komentarze:

kulinarne-smaki pisze...

robiłam kiedyś ten makaron I naprawde jest godny uwagi :)

Kuba pisze...

Klasyka. Dowód, że to co najprostsze, to najlepsze.
Pozdrawiam!

burczymiwbrzuchu pisze...

Mój ulubiony sposób na makaron! Niby proste, a takie dobre:)

Unknown pisze...

Niech żyje prostota! I ja bardzo ją cenię w kuchni :) Czasem, gdy przychodzi mi wieczorem ochota, by zjeść coś dobrego taki makaron sobie robię :)

Panna Malwinna pisze...

jeden z moich ulubionych makaronów. minimum składników i maksimum smaku. to lubię;)

Nina pisze...

Lubię.

Myszki in cucina pisze...

Jak ja dobrze znam te smaki :) Jeden z lepszych sposobów na zrobienie pysznego makaronu!

Kasia pisze...

Pyszna prostota :-) U nas zawsze wygrywa.
Uściski!

Anonimowy pisze...

Muszę w końcu skusić się na tego klasyka. Uwielbiam prostotę smaku - myślę więc, że taki makaron będzie dla mnie w sam raz.

Pozdrawiam!

Gosia pisze...

Uwielbiam i często robię, gdy brak pomysłu na szybki obiad :)

ewena pisze...

Aga, to ja się dzisiaj z Tobą wymieniam. Ok?...;))

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Bardzo lubię makaron w tej wersji! Pozdrawiam:)

Aciri pisze...

Super. Nie ma to jak włoska kuchnia:)

Edyta pisze...

super :) choć nie przepadam za makaronem to zapowiada się pysznie :)

flusso pisze...

Pycha, bardzo apetyczne zdjęcie :)

andzia-35 pisze...

Też bardzo lubię:-)

Amber pisze...

Pięknie wygląda!
U mnie było wczoraj.Ta klasyczna wersja jest dla mnie niepokonana.

Eff pisze...

Nie ma jak makaron z najprostszymi dodatkami, wygląda cudownie :)

NaStole.pl pisze...

Bardzo smaczny ten makaron :)

feeriasmakow pisze...

Przepiękne zdjęcie... Ja też lubię proste i aromatyczne makarony, a twój wygląda obłędnie.

kabamaiga pisze...

Niby nic a niebo w gębie.

Marta pisze...

W jednej z książek kucharskich znalazłam kiedyś ten makaron pod nazwą "Makaron dla singielki" :)

Majana pisze...

O, takie pychotki to ja lubię! :))

Arvén pisze...

Uwielbiam dania, do których wystarczają w zupełności trzy czy cztery składniki. Dowód idealny na to, że to co najprostsze jest zawsze najlepsze!

aga pisze...

dziekuje bardzo:)

Paula pisze...

dowód na to, że prostota jest wspaniała :)

Karolina pisze...

Włosi nawet z 3-4 składników zrobią coś pysznego :)

MT pisze...

Uwielbiam włoskie 'pierwsze dania' - szybkie, proste - a jakie dobre. Super zdjęcie, świetny przepis - chyba już wiem co dziś będę jadł na obiad:).

Kaś pisze...

odkąd znalazłam to spaghetti w dodatku do kuchni, robię przynajmniej raz w tygodniu. pyszne danie! które już czeka na publikację i u mnie :)

tu-tusia pisze...

Ja tez uwielbiam takie minimalistyczne makarony. A najlepiej jak do tego da się makaron pełnoziarnisty. No niebo w gębie :)

majka pisze...

Tyle juz w swoim zyciu zjadlam makaronow ale w takiej prostej wersji jeszcze nie probowalam. Na pewno sie skusze bo kuchnie wloska kocham ponad wszystko :))

ana pisze...

Makarony uwielbiam w każdej wersji, ale te proste, klasyczne z kilkoma składnikami są niewątpliwie najlepsze.

delikatessen pisze...

Za każdym razem, gdy natrafiam na ten makaron, już już mam go wypróbować, i zawsze wybór pada na coś bardziej skomplikowanego, ale... może właśnie cały urok w tej prostocie... chyba kiedyś zrobię:)

aga pisze...

serdecznie Wam dziekuje:) i naprawde polecam ten pyszny makaron:)

mopswkuchni pisze...

Niby takie proste, mało dodatków itd. ale wydaje się bardzo wykwintne w smaku!
http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

kasandraa6 pisze...

mój ulubimy smaczny i prosty :-)

Prześlij komentarz