niedziela, 2 stycznia 2011

Ciasto pomarańczowo-migdałowe



   " Wcześniej robiłam już muffinki pomarańczowe, więc jak zobaczyłam ten przepis to wiedziałam, że na pewno zrobię i to ciasto, gdyż bardzo lubię takie mocno pomarańczowe smaki. Tak jak i w muffinkach, tutaj też wykorzystuje się dokładnie całą pomarańczę razem ze skórką i dlatego właśnie ciasto nabiera tego niezwykle intensywnego aromatu i smaku. Pomarańcze i migdały... co za smakowite połączenie:) Ciasto jest naprawdę bardzo pyszne, niesamowicie wilgotne i takie intensywnie pomarańczowe z delikatną nutką goryczki, ale mi to bardzo odpowiada :) "


Składniki:

  • 1 duża pomarańcza z cienką skórką
  • 3 jajka
  • 125 g drobno mielonych migdałów *
  • 125 g drobnego cukru
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Pomarańczę umyć dokładnie, włożyć do rondelka, zalać wodą i gotować przez 1 godzinę. Wyjąć pomarańczę z wody i całkowicie wystudzić. Te czynności można zrobić dzień wcześniej. Pokroić na kilka części, wyjąć ewentualne pestki i zmiksować przy pomocy blendera lub malaksera kawałki pomarańczy wraz z jajkami. Do masy dodać pozostałe składniki i wymieszać całość łyżką. Masę przelać do wysmarowanej masłem i wysypanej mąką formy o średnicy 20cm. Piec w piekarniku nagrzanym do 190 st. C przez 25 - 30 minut.

* aby uzyskać mielone migdały można zmiksować całe, obrane ze skórki wraz z cukrem.

32 komentarze:

Izaa pisze...

ciasto wygląda rewelacyjnie...;)

kasiaaaa24 pisze...

Wygląda tak... słonecznie :) A jakie musi byc aromatyczne :)

Anucha pisze...

Ja również uwielbiam cytrusowe, a szczególnie pomarańczowe, wypieki.
Przepis na pewno do wykorzystania:)
Pozdrawiam serdecznie w nowym roku:)

Agata pisze...

tto juz mnie kusi samym kolorem. Wierze ze jest pyszne Uwielbiam wszystko co z pomarańczami ;)

Kaś pisze...

mocno pomarańczowe - zapowiada się wspaniale. i zgadzam się z Kasią, wygląda bardzo słonecznie

kass pisze...

Musi być pyszne, z pomarańczami ciasta są bardzo dobre, ja w kazdym razie uwielbiam...pozdrawiam noworocznie!

Fuchsia pisze...

Uwielbiam ciasta z wyraźnym aromatem pomarańczy :) Super

Patrycja Reszko pisze...

Ja też bym zjadła ze smakiem!

ewelajna Korniowska pisze...

Agnieszko, śliczne! Wygląda bardzo lekko:)
Wszytkiego najpiękniekjszego w nowym roku! Niech przyniesie mnóstwo inspiracji i spełni marzenia i plany... Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie!

OSa pisze...

Ten przepis czeka już u mnie w kolejce do wypróbowania.

chanya13 pisze...

Ciekawe połączenie smakowe, jeszcze nie jadłam ciasta pomarańczowego.

kabamaiga pisze...

Pomarańcze i migdały to idealnie połączenie

Asia pisze...

cudowne, zimowe połączenie smaków :)

spencer pisze...

mniami.. Uwielbiam takie aromatyczne ciacha! Pomarańcza..migdały.. Już czuję ten boski smak.. Do tego ten cudny wygląd.. ekstra..

Kasia pisze...

I ja lubię tą goryczkę. Cudo :-)

Arvén pisze...

Pomarańcze i migdały kojarzą mi się z wakacjami w niezwykle egzotycznych miejscach...gdzie pomarańczę do ciasta można sobie zerwać w ogrodzie...:)
Takie połączenia od razu przywołują uśmiech na twarzy w truudne, zimowe poranki!

kulinarne-smaki pisze...

wygląda wyśmienicie :)
Zapraszam do mnie

Gosia pisze...

Jak pysznie - zapach pomarańczy ma w sobie coś magicznego. Pozdrowienia w Nowym Roku :)

anytsujx pisze...

Jakie śliczne i pyszne, może jeszcze starczy i dla mnie ;))), warte wypróbowania !:)
Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

Hania-Kasia pisze...

Cudowne ciasto, Ago. Piekny kolor i bardzo apetyczne.

Szczęśliwego nowego roku dla Ciebie!

ana pisze...

Wygląda fantastycznie!

Majana pisze...

Piękne to ciasto! Jakie słoneczne:)

magda k. pisze...

niewiele składników, a efekt imponujący :) ciasto warte zapamiętania
wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

feeriasmakow pisze...

Migdały i pomarańcze to jedno z moich ulubionych połączeń smakowych. Podobne ciasto kiedyś robiłam i ogromnie mi smakowało więc chętnie wypróbuję Twój przepis. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

Usagi pisze...

Aż się prosi, żeby sięgnąć po kawałeczek.

flusso pisze...

Bardzo chętnie bym sobie teraz do kawki taki kawałeczek zjadła :)

Amber pisze...

To ciasto musi być niebiańsko pyszne! Pomarańcza i migdały są wspaniałym uzupełnieniem i niezwykle podnoszą smak.Może ściągnę kawałeczek przez ekran...

andzia-35 pisze...

Mmmm...pysznie wygląda! Śliczny kolor:)

Mary pisze...

Wygląda bardzo apetycznie! :)

aga pisze...

serdecznie Wam dziekuje za tak mile slowa:)
i goraco pozdrawiam:)

ilka_86 pisze...

pyszne to ciasto:) uroczo wygląda:)

Anonimowy pisze...

Właśnie upiekłam, ciasto pyszne, próbowałam jeszcze ciepłe więc zobaczymy jak będzie smakować jak odleży noc ;)
Ale zdecydowanie przepis polecam.

Nie wiem tylko czemu zupełnie mi nie wyrosło :( Zakalca nie ma ale wyszedł niziutki omlecik ;)
No i te kalorie, eh... ;)
Pozdrawiam

Prześlij komentarz