środa, 26 stycznia 2011

Fusilli z brokułami



     " Fusilli, czyli dobrze znane nam świderki, ale przyznacie, że z włoska brzmi to bardziej elegancko:) Do makaronu dorzucamy kilka składników, które zazwyczaj mamy w domu i już w parę minut mamy smaczne jedzonko. A tak po za tym, to bardzo podobają mi się te włoskie nazwy: pappardelle, tagliatelle, bucatini, rigatoni, conchiglioni, farfalle... i można by tak długo jeszcze wymieniać. "


Składniki:

  • 250 g makaronu fusilli (świderki)
  • 250 g brokułów
  • 1 mała cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • mała szczypta suszonej papryczki chilli
  • oliwa z oliwek
  • sól, pieprz

Makaron ugotować w osolonej wodzie al dente. Brokuły podzielić na mniejsze różyczki i ugotować. Na patelnię wlać oliwę, dodać posiekaną drobno cebulę, przeciśnięty czosnek, papryczkę chilli i delikatnie podsmażyć. Ugotowane brokuły rozdrobnić widelcem (można też użyć praski do ziemniaków) dodać do usmażonej cebuli z czosnkiem i wszystko razem krótko podsmażyć. Dodać ugotowany makaron, wymieszać i całość doprawić do smaku solą i pieprzem.

41 komentarze:

Gosia pisze...

Aż jeść się chce...

italia od kuchni pisze...

Uwielbiam, lubię też czasem dodać gorgonzolę :)

Marta pisze...

Oj mój klasyk! Ja dodaję jeszcze fetę, gorgonzolę i pestki słonecznika.

kasandraa6 pisze...

mniam mniam

wiosenka27 pisze...

Podzielam Twoją sympatię do makaronów:)Z brokułem planuję na piątek:)

Maggie pisze...

Wloski i kuchnia doskonale do siebie pasuja. Tak, jak twoje fusilli do dodatkow, z ktorych skorzystalas!

Wiewióra pisze...

Bardzo apetyczne :) lubię brokuły i to bardzo a wersja z makaronem jest świetna :)

andzia-35 pisze...

O, coś dla mnie - bo lubię i makaron i brokuły..zrobię niebawem:)

Sylvia F. pisze...

Zdecydowanie moje smaki :) uwielbiam połączenie brokułów i makaronu.

Atria C. pisze...

To jest moja sesyjna potrawa, która mnie ratuje od głodu i zupy z torebki!:) Pozdrawiam:)

Wiśniowa pisze...

To dziś już drugi blog z brokułami w tle, a ja tak brokuły lubię, chyba też będę musiała coś brokułowego na dniach wymodzić :-)

mopswkuchni pisze...

Posypałabym jeszcze tylko odrobiną parmezanu i byłyby idealne! Lubię taki makaron. A te włoskie nazwy wprawiają mnie w dobry nastrój :)
http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

bijana pisze...

u mnie tez dzis fusilli, tyle ze z kurczakiem i warzywkami. Super obiadek i jak szybko..

Patrycja Reszko pisze...

Pyszne kluseczki, swietny pomysł na szybki obiad!

Majana pisze...

Jak dla mnie pychota!:)

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Świetne, zdrowe i bardzo ładnie wygląda:)

Anonimowy pisze...

fajny pomysl na szybki obiad:)

Arvén pisze...

Oj jak ja lubię połączenie makaron i brokuły...
A nazwy makaronów w oryginale to lubię jeszcze bardziej...mogę studiować godzinami ;-)

Karmel-itka pisze...

prosta klasyka.
pełna...gracji, pomimo swej banalności.

Kuba pisze...

Szybko, prosto, a ponad wszystko super smacznie. Pychota! Pozdrawiam i miłego dnia życzę :-)

ewe.kott pisze...

chyba nie znam nikgo kto by nie uwielbiał takich połączeń! są genialnie proste i szybkie w przygotowaniu, więc same plusy zwłaszcza w trakcie zabieganego tygodnia.

pozdrawiam czwartkowo!

ozzie pisze...

Czy świderki czy fusilli ...uwielbiam:)

Ag pisze...

Uwielbiam brokuły. Miałam ostatnio brokułowe dni, jadłam głównie brokuły.

Kasia pisze...

Dzisiaj i ja zrobię makaronowe coś na kolacje :-) Pyszności! Uściski :)

Winet pisze...

W pełni zgadzam się z poprzedniczkami - przepyszne danie nam dzisiaj serwujesz :)

dorota20w pisze...

pyszności !

aga pisze...

bardzo dziekuje za Wasze mile slowa:)

zjedz_mnie pisze...

Fusilli brzmi zdecydowanie lepiej, wręcz salonowo ;] Smacznie wygląda.

ana pisze...

Bardzo lubię połączenie makaronu z brokułami.

kabamaiga pisze...

I dużo czosnku. Już jestem głodna

delikatessen pisze...

Uwielbiam makaron i brokuły też, więc jak dla mnie - rewelacja:)

Crust and Dust pisze...

uwielbiam te wloskie nazwy makaronow - piszesz po wlosku i potrawa od razu nabiera uroku :) lubimy! bardzo lubimy ten smak :)

Monica pisze...

Ja bardzo lubię, tylko mój mąż ma niepocieszoną minę jak widzi brokuły ;)
Pysznie wygląda Twoje fusilli :)

anytsujx pisze...

To moje klimaty ... danie z fusilli wygląda mega pysznie !:)

Paula pisze...

ale apetycznie się zrobiło!

Anucha pisze...

Fusilli niezwykle apetyczne. Proste i szybkie danie. Koniecznie do wypróbowania:)
Pozdrawiam serdecznie:)

Beata pisze...

Proste, szybkie, umiarkowanie kaloryczne! jestem na tak!

Amber pisze...

Dla mnie ulubione danie, kiedy trzeba szybko przygotować posiłek. Pięknie je pokazałaś.
Pozdrawiam!

aga pisze...

dziekuje, dziekuje bardzo:)
i pozdrawiam cieplutko:)

aulik pisze...

takie makarony to ja bym mogła na okrągło zajadać - smaczne i szybkie dania uwielbiam ponad wszystko :))

majka pisze...

Mniam! Uwielbiam takie makarony :) Ja bym dodala jeszcze troche topionego serka smietankowego :))

Prześlij komentarz