piątek, 21 stycznia 2011

Pełnoziarnisty chleb bez wyrabiania



     " Kiedyś już upiekłam mój pierwszy chleb i był bardzo smaczny, więc pomyślałam sobie, że powtórzę taki wypiek:) W pieczeniu chleba jestem bardzo początkująca, więc wybieram jak na razie te bardzo proste przepisy i taki właśnie sobie znalazłam. Chlebek wyszedł super! Jest bardzo pyszny, miękki, wilgotny i ma cudownie chrupiącą skórkę... pycha:) 


Składniki:

  • 3 szkl. ciepłej wody
  • 1 łyżka drożdży instant 
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżka oleju
  • 1 łyżka octu winnego 
  • 3 szkl. mąki pełnoziarnistej
  • 2 1/2 – 3 szkl. mąki pszennej chlebowej
  • 1 łyżka soli

Drożdże i cukier wymieszać z odrobiną wody i odstawić do czasu, aż drożdże "ruszą". Do dużej miski wlać pozostałą ilość wody, dodać zaczyn, olej i ocet. Wsypać mąkę pełnoziarnistą i wymieszać łyżką lub szpatułką, aby pozbyć się grudek. Następnie dodać mąkę pszenną, sól i dokładnie wymieszać. Ciasto powinno być kleiste. Miskę z ciastem przykryć zwilżoną ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na 30-40 minut lub do czasu aż podwoi objętość. Wyrośnięte ciasto podzielić w misce na 2 części i delikatnie przełożyć do dwóch naoliwionych keksówek. Chleb można posypać ulubionymi przyprawami lub ziarnami i odstawić do kolejnego wyrastania na ok. 30 minut. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 185 st. C z termoobiegiem i piec ok. 35-45 minut.

39 komentarze:

Anonimowy pisze...

Aga, wielkie słowa uznania! Na zdjęciu chleb wygląda jak z najlepszej piekarni... Pewnie to zasługa zdolnego piekarza i fotografa:) Pzdr Aniado

Amber pisze...

Śliczny! Kromka z masłem wygląda przepysznie.

Ewam pisze...

Dziekuje za ten przepis!!ja w chlebkach jestem jeszcze mniej niz poczatkujaca...ten zapisuje i moze moze...i ja upieke.na zdjeciu wyglada jak zwykle cudnie tak realistycznie ze wystarczy tlko po niego siegnac :)

urszula_d73 pisze...

Ślicznie wygląda, aż niemożliwe, że wystarczy tylko wymieszac wszystkie składniki i gotowe;)

Fuchsia pisze...

Fajnie wygląda! Wydaje się być bardzo wilgotny :)

Karmel-itka pisze...

przepis po prostu rewelka!
naprawdę, godny zapisania ;]
więc to czynię - do notatnika.

El Panal de la Abejita pisze...

HOLA AMIGA! VINE A CONOCERTE Y A SEGUIRTE DESDE VENEZUELA. QUE DELICIA DE RECETA UHMMMMMMM!! TE INVITO A VISITARME. BESITOS Y BUEN FIN DE SEMANA. MARISELA:)

Edyta pisze...

Pięknie wygląda i z pewnością smakuje wspaniale! Zapisuję na listę: "Do zjedzenia" :)

Unknown pisze...

Ja też jestem chlebową początkująca, szukam prostych rozwiązań, by dojść do wprawy, wobec tego zapisuję przepis. Chlebuś wygląda na pyszny i wilgotny :)

kass pisze...

Wyszedł piękny! wyglada na pyszny i taki na pewno jest:)))

magda k. pisze...

chlebek wygląda idealnie, takie lubię najbardziej :) brawo dla CIebie

OSa pisze...

Tamten Twój chlebek piekłam i to kilka razy, bo mi przypasował - bardzo lubię prostotę przygotowania. Ten też wypróbuję:)

Kaś pisze...

jaki miąższ! mocno dziurawy środek i chrupiąca skórka idealnie do siebie pasują

alebabka77 pisze...

O! Ja też jestem początkująca w pieczeniu chleba, więc ten przepis zdecydowanie do wypróbowania.

flusso pisze...

Piękny :) Też jestem początkująca, nawet bardzo więc dodaję przepis do swojej listy do wypróbowania :) A kromeczką się chętnie poczęstuję na późne leniwe sobotnie śniadanko :)

Kasia pisze...

I znowu! Z samym masełkiem najlepszy :)

Paula pisze...

bez wyrabiania to dopiero sprawnie musi iść :)

Ivon pisze...

Rewelacyjny Ci wyszedł :D

Karolina pisze...

Ja chlebka jeszcze nie piekłam - zbieram się i zbieram, i zbieram, i zebrać nie mogę:) Ale kiedy oglądam takie piękne chlebki to mi ślinka cieknie :)))

ana pisze...

Mi jak dotąd chlebki niezbyt się udają, może wykorzystam ten przepis i w końcu się uda.
Twój chlebek wygląda baardzo profesjonalnie.

Natalia Wine pisze...

Wygląda pysznie a skórka niemal chrupie przez monitor :D Widzę, że piecze się go w dość niskiej temperaturze jak na chleb więc pewnie i ja spróbuje ten przepis bez nerwów, że wykończę piekarnik :)

Monica pisze...

Ja też jestem początkująca w pieczeniu chleba, więc przepis jak znalazł ! Super, będę próbować :)

iis111 pisze...

pieczenie chleba bardzo wciaga i wcale nie jest trudne. ani sie obejrzysz a bedziesz piekla chleb na zakwasie. ja w ogole nie kupuje chleba. Pieke ciagle chleb na zakwasie i taki mi wlasnie smakuje najbardziej

Gosia Oczko pisze...

Miękisz wygląda ładnie :)

kasiac pisze...

wygląda bardzo profesjonalnie! Az bym chętnie sięgnęła po tą kromeczkę z masłem!
Pozdrawiam serdecznie!

feeriasmakow pisze...

Wygląda bardzo smakowicie.

magda k. pisze...

wpadam, żeby gorąco podziękować za życzenia :)

Usagi pisze...

Wygląda zawodowo - żadne tam "jestem bardzo początkująca".

Unknown pisze...

Chleb wygląda wspaniale, aż miłoby było zjeść taką pyszną kromeczkę !:)

Pozdrawiam :)

anytsujx pisze...

Cudowny chlebek ....

Eff pisze...

To coś dla mnie :) Prosty w wykonaniu i cudownie apetyczny :)

Pat pisze...

Wygląda bardzo apetycznie, chętnie bym zjadła :)

aga pisze...

dziekuje Wam bardzo serdecznie za te wszystkie mile slowa:)

Waniliowa Chmurka pisze...

To jest pyszne, biorę przepis.
Zrobię na pewno albo jeszcze w tym tygodniu, albo za tydzień:)

majka pisze...

Bez wyrabiania...musze sie skusic :) Jestem bardzo ciekawa jak smakuje.

kornik pisze...

Skądś znam ten przepis;)
mam nadzieję, że smakował, bo że sie udał to widać na pierwszy rzut oka:)

alebabka77 pisze...

Upiekłam, pycha :)

Anonimowy pisze...

Dziekuje za smakowity przepis! Jaki jest symbol termoobiegu i na ktora polke wstawiasz chlebki? Twoj ma taka piekna brazowa skorke, moj mimo ze trzymalam 45 min jest bardzo jasny. Dziekuje za odpowiedz!

Anonimowy pisze...

czy mąka pełnoziarnista jaką używasz to żytnia czy pszenna? Pozdrawiam!

Prześlij komentarz